דיווח מצרי: האמריקנים מבקשים ממנהיגי קטאר - לחצו על חמאס להמשיך במו"מ

בכירים מצרים מסרו לעיתונות הערבית כי ייתן והמשא ומתן יתחדש בקהיר ביומים הקרובים • הצד המצרי העריך כי דרישת וושינגטון תיצור אצל ישראל גמישות לעוד ויתורים

אמיר קטאר השייח' תמים בן חמד . צילום: רויטרס

בכירים מצרים שהשתתפו במגעים בקהיר בסוף השבוע מסרו לעיתונות הערבית כי עמיתיהם האמריקנים ביקשו לשכנע את הקטארים להמשיך במשא ומתן, ללחוץ על חמאס ולהתעלם מהצהרות של כמה שרים ישראלים.

בלינקן לוחץ ידיים למפגינים בעד עסקה לשחרור החטופים לאחר הדיון בקבינט המלחמה // רויטרס

הצד המצרי העריך כי דרישת וושינגטון להפסקת אש מיידית מישראל תיצור אצלה גמישות לעוד ויתורים בשלב הבא.

ייתכן שהמו"מ יתחדש בקהיר

על פי הגורם המצרי, ייתכן שהמשא ומתן יתחדש בקהיר ביומיים הקרובים. כמו כן, נשיא מצרים א-סיסי ואמיר קטאר תמים בן חמד צפויים לשוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ביידן ולדון במשא ומתן, כשבכירים אמריקנים יישארו בבירה המצרית ביומיים הקרובים.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, צילום: אי.פי.אי

מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AP כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלח מכתבים לאמיר קטאר ולנשיא מצרים בהם ביקש מהם ללחוץ על חמאס להסכים לעסקת חטופים. 

"הנשיא הבהיר לנתניהו שצריך לעשות הכל כדי להשיג שחרור של החטופים, כולל אזרחים אמריקנים, שמוחזקים בידי חמאס כבר שישה חודשים", אמר בכיר בממשל האמריקני לסוכנות הידיעות.

בתוך כך, דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אישר במהלך תדרוך לכתבים ביום שישי כי מתוכננת פגישה של נציגי ישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים בקהיר במהלך סוף השבוע כדי לדון על העסקה לשחרור החטופים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר