הרמז של פרשן מקורב לחיזבאללה: "יש הגבלות שמונעות מאיראן להגיב"

אחרי חיסול הבכירים האיראנים בדמשק, ב"אל־אח'באר" טוענים: "חלק מהאסטרטגיה של ישראל בתקיפת ציר ההתנגדות" • התקיפה בדמשק היא "מסר לאיראן בדם ובאש" • במכון הישראלי לחקר תקשורת המזרח התיכון מעריכים: איראן לא תממש את איומיה נגד ישראל

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק

מסר מחיזבאללה? בעיתון הלבנוני "אל־אח'באר" המקורב לארגון הטרור השיעי, נכתב היום (רביעי) כי "לא נשללת האפשרות שההנהגה הישראלית התבססה על הנחה, שיש שורה של הגבלות מבצעיות שמונעות מאיראן להגיב לישראל - גם אם יש לה יכולת לעשות זאת. מדובר בתגובה לא מידתית, שהייתה עלולה להוביל למלחמה גדולה באזור. בתל אביב מניחים כי יש גם הגבלות על יישום התגובות של איראן משטחי בעלות בריתה".

המבנה שהותקף בדמשק, שצמוד לשגרירות האיראנית, צילום: אי.אף.פי

במאמר שכותרתו היא "המשוואה של ההתנגדות משגעת את ישראל - 'ננקום באיראן'", נטען כי התקיפה בקונסוליה בדמשק היא "מסר לאיראן בדם ובאש" עוד נכתב כי הרחבת היקף העימות עם ישראל "תביא להרחבת התגובות מעבר לבעלות בריתה, ותפגע גם בבכירים, באינטרסים ובריבונות שלה" בעיתון הלבנוני הוסיפו "זהו מסר מבצעי לציר ההתנגדות, שישראל מוכנה להגיע רחוק בתגובות המבצעיות שלה - עד לרמות הכרוכות בסכנת מלחמה גדולה באזור - במטרה שזה יתרום לשינוי המשוואה הקיימת בשטח".

פרשן העיתון העריך: "ישראל רואה בתקיפת הבכירים האיראנים ובאינטרסים של טהרן בחו"ל - חלק מהאסטרטגיה שלה בפגיעה בציר ההתנגדות (הציר הפרו-איראני). התקיפה של הקונסוליה האיראנית שואפת לייסד משוואת תגובה והרתעה שישראל מנסה ליישם ביותר מנתיב אחד. זה שראש אמ"ן לשעבר אמר - 'סוף סוף רואים מחיר ישיר שמשלמים האיראנים' - מעיד על כך שהאופציה הזאת הייתה על השולחן, אך במשך עשרות שנים ישראל נמנעה ממנה כתוצאה מהסיכונים ולאור הצורך שארה"ב תאמץ אותה".

מוחמד רזא זהדי, בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון שחוסל במתקפה בדמשק, צילום: רשתות ערביות

איילת סביון, מנהלת הדסק האיראני במכון ממר"י (המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון), העריכה אתמול כי איראן דווקא לא תממש את איומיה נגד ישראל. "איראן מפחדת להגיב בחומרה נגד ישראל. הם לא מוכנים לאבד את הנכס הכי אסטרטגי שלהם – חיזבאללה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר