חיסול הבכיר במשמרות המהפכה: מסר לטהרן - ולכל המתארחים בה

לישראלים כבר אין מה להפסיד • את המסר הזה יש להעביר לא רק לטהרן, אלא גם לבכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי שהתארחו בה • ולא פחות מכך - לדאחייה בביירות

מוחמד רזא זהדי. צילום: רשתות ערביות

החיסול של הבכירים האיראנים אתמול הוא שיא בשינוי המשוואה מול הרפובליקה האסלאמית. מלבד מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, דווח במקורות זרים על שלושה בכירים נוספים שמצאו את מותם בקונסוליה בדמשק.

מאז 7 באוקטובר, טהרן ניסתה לשמור על מרחק בטוח מהמלחמה בעזה, תוך שימוש מוגבל בשלוחותיה בלבנון, בסוריה, בעיראק ובתימן. חיזבאללה פתח חזית בצפון שגרמה לפינוי של עשרות אלפי ישראלים, למרות סדרת חיסולים משמעותיים בעת האחרונה. החות'ים הצליחו לפגוע בסחר הבינלאומי דרך תקיפות כלי שיט בים האדום ובמפרץ עדן. בסוריה פעילי מיליציות החלו לנוע ללבנון ולעבר המחוז הדרומי, במטרה לקחת חלק בפעולות טרור. ובעיראק הותקפו בסיסים של הכוחות האמריקניים.

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק

ארה"ב קיימה תקיפות ברמה משתנה. בחודשים האחרונים היא חיסלה בכירים במיליציות הפרו־איראניות בבגדד, והפעולות שלהן הצטמצמו בהתאם. בתימן הותקפו בעיקר אתרים צבאיים ואמצעי לחימה, והארגון החריף לאחרונה את איומיו על נתיבי השיט. סוריה, לפי דיווחים זרים, נותרה לטיפולה של ישראל. עד כה יותר מעשרה יועצים צבאיים של משמרות המהפכה נהרגו, לצד לא מעט מחבלים בחיזבאללה.

לפי מקורות סוריים, אחד הבכירים בהם היה אחמד שחימי, שנחשב למפקד משמעותי באותה זירה. התקיפה הזו בחאלב, בלילה שבין חמישי לשישי, היתה הקטלנית ביותר עד כה. נהרגו בה עשרות פעילי חיזבאללה ואנשים נוספים, שנפגעו מפיצוץ מחסני אמל"ח. מי שקפצו על ההזדמנות היו המורדים הסורים, שתקפו במקביל. נורת אזהרה למשטר אסד.

לישראל אין מה להפסיד. נסראללה, צילום: רשתות ערביות

מוקדם לדעת מה תהיה תגובת איראן וחיזבאללה לחיסול. יהיו שיאמרו שישראל, אם אכן היא זו שביצעה את הפעולה, צעדה בעיניים פקוחות לעבר מלחמה כוללת בלבנון. אולם עם רבבות מפונים, חבל ארץ שהפך לרצועת ביטחון, ובאמצע מלחמה שסופה לא נראה באופק - לישראלים כבר אין מה להפסיד. ואת המסר הזה יש להעביר לא רק לטהרן, אלא גם לבכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי שהתארחו בה. ולא פחות מכך - לדאחייה בביירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר