מפקד משמרות המהפכה בסוריה חוסל בדמשק, נשיא איראן: "ישראל תשלם על הפשע הזה"

על פי סוכנות ידיעות איראנית רשמית - המחוסל, סייד רדי מוסווי, היה אחד מהיועצים הוותיקים של משמרות המהפכה בסוריה ומקורבו של סולימאני • משרד החוץ האיראני: "איראן תשמור לעצמה את זכות התגובה ל"זמן והמקום המתאימים" • התקיפה המיוחסת לישראל התרחשה באזור סיידה זיינב שבדרום-מזרח דמשק

הבכיר האיראני שחוסל, סייד רדי מוסווי. צילום: רשתות ערביות/רשתות איראניות

פיצוץ בסוריה: על פי דיווחים ערביים בסוריה, בסביבות שעות הצהרים התבצעה היום (שני) תקיפה באזור סיידה זיינב שבדרום-מזרח דמשק. סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", מדווחת כי הבכיר במשמרות המהפכה, סייד רדי מוסווי, נהרג בתקיפה של ישראל בסוריה. נשיא איראן איברהים ראיסי אמר כי ישראל "תשלם מחר על הפשע שלה נגד סייד רדא", משרד החוץ האיראני הודיע כי "איראן תשמור לעצמה את זכות התגובה ל"זמן והמקום המתאימים".

צפו בתיעוד משמי דמשק: מקור המזוהה עם האופוזיציה מדווח כי מטוסי קרב ישראלים תקפו יעדים בדרום סוריה // צילום: רשתות ערביות

שידורי הטלוויזיה הרשמיים באיראן נקטעו לטובת דיווח על חיסולו של מוסווי. עוד דווח, כי מדובר באחד המפקדים הכי משמעותיים בכוח קודס במשמרות המהפכה. מי שהיה אמון על התיאום בין איראן לכלל הזירה הסורית, ועל ערוצי האספקה הלוגיסטיים והפיננסיים לכוחות בשטח. בטהרן הסתפקו אתמול בהגדרתו בתור "יועץ של משמרות המהפכה", ואחד מבני לווייתו של מפקד כוח קודס הקודם: קסאם סולימאני, שחוסל לפני כשלוש שנים ב־2 בינואר. עוד נטען כי מוסאווי שרד כמה ניסיונות חיסול בשנים האחרונות.

כמו כן, דווח על פיצוצים שנשמעו ברחבי הבירה. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראו תמרות עשן מהזירה. בהמשך, דווח על תקיפה ישראלית נגד מחסני נשק של המיליציות הפרו-איראניות באותו אזור. התקיפה, שיוחסה לישראל במקורות זרים, התמקדה במבנה ברובע השיעי סיידה זיינב, שבדרום-מזרח דמשק. תחנת רדיו של המשטר הסורי האשימה את ישראל בהפצצה אווירית נגד "חווה", ודיווחה כי נותר הרס במקום, וכמה נפגעים.

סייד רדי מוסווי יחד עם סולימאני, צילום: רשתות איראניות

הג'יהאד האסלאמי פרסם הודעת אבל על מוסאווי. לפי ההודעה, בכיר משמרות המהפכה היה בעל "תפקיד מרכזי בתמיכה בכוחות ההתנגדות באזור, ובסיוע לעם הפלשתיני ולהתנגדות והסוגיה שלו. הכרנו אותו בתור חבר נאמן ומסור עבור פלשתין וירושלים". לפי האופוזיציה הסורית, מוסאווי היה גם מקורב למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. הוא נהרג כשהה במתקן של חיזבאללה באזור דמשק. עוד נטען כי ארבעה אנשים נוספים נפצעו בתקיפה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר