סגנו של נסראללה מאיים: "אם ישראל תרחיב את תוקפנותה - אנחנו ננקום"

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, התייחס בתחילת השבוע ללחימה בחזית הצפונית • בין היתר איים כי ארגון הטרור הפרו־איראני "יגיב בעוצמה" אם ישראל תסלים את התקיפות שלה בדרום לבנון • בנוסף, בחיזבאללה איימו כי כאשר הם יתחילו לנוע - כל החזיתות של הציר הפרו־איראני ינועו איתם, בהתייחסם למיליציות השיעיות בסוריה ובלבנון

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם (ארכיון). צילום: רויטרס

לקראת נאומו של נסראללה ביום רביעי: סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם התייחס בתחילת השבוע לחזית הצפונית במלחמה. בין היתר איים הסגן כי ארגון הטרור הפרו־איראני "יגיב בעוצמה" אם ישראל תסלים את התקיפות שלה בדרום לבנון.

נסראללה: "לא נשתוק על אף חיסול שיתבצע על אדמת לבנון" // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לדברי קאסם, יש עדיין משלחות של מדינות מערביות שמבררות אם חיזבאללה מתכוון להרחיב את הלחימה או לא, ואם חיזבאללה יישאר בדרום לבנון ליד הגבול או שיהיה פתרון מוגבל.

"לעצור את המלחמה בעזה"

בכיר חיזבאללה אמר כי יש "לעצור את התוקפנות נגד עזה לפני הכל. המלחמה בדרום היא השלכה של התוקפנות נגד עזה. ההמשך שלה קשור בהמשך של התוקפנות הישראלית. אם ישראל תרחיב את התוקפנות שלה, אז אנחנו ננקום. האיומים הישראליים, האמריקניים או של כל מדינה לא ישפיעו עלינו".

איומים אלה מגיעים כשהלחימה בגזרה הצפונית נמשכת. חיזבאללה הודיע רשמית על לפחות 126 מחבלים משורותיו שנהרגו בדרום לבנון.

מטוסי קרב ירו שלושה טילים לעבר בית ברב תל'אתין שבדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה ובשעות הבוקר שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון. כחלק מהתקיפה הותקפו מבנים צבאיים, תשתיות טרור ותשתיות מבצעיות של חיזבאללה.

בהמשך לכך, דווח כי כטמ"מ ישראלי תקף מבנה מגורים בכפר עיתא א-שעב שבדרום לבנון. מתחילת המלחמה הותקפו יותר מ־120 חוליות מחבלים בלבנון ועשרות אלפי לבנונים התפנו צפונה.

"כל צי ההתנגדות יפעל בבת אחת"

בה בעת, בחיזבאללה איימו כי כאשר הם יתחילו לנוע אז כל החזיתות של הציר הפרו־איראני ינועו איתם, בהתייחסם למיליציות השיעיות בסוריה ובלבנון. "אם ישראל תצא למלחמה על לבנון אז כל צי ההתנגדות יפעל בבת אחת", אמר אחד השייחים הלבנונים המזוהים עם ארגון הטרור.

נסראללה בפגישה עם שר החוץ האיראני בביירות, צילום: רשתות ערביות

על פי כלי תקשורת בלבנון חיזבאללה "העביר יותר ממסר אחד לגבי נכונותו להסלמה. ייתכן שניסיון התקיפה נגד אסדת הגז כריש היה המסר הבולט לכך". מקורות מסרו כי מסר זה דומה לאותם שלושה כטב"מים שחיזבאללה שיגר לפני המשא ומתן על הגבול הימי, לפני כשנה.

נזכיר כי בסוף השבוע המיליציות השיעיות בעיראק לקחו אחריות על ניסיון התקיפה עם כטב"מ נגד אסדת כריש. אחת האפשרויות היא שחיזבאללה הסתתר מאחורי המיליציות שקיבלו אחריות על כך. אפשרויות אחרות הן שמיליציות אלה שיגרו את הכטמ"מ משטחי סוריה או מלבנון עצמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר