סמל שלטון נוסף נפל: לוחמי הנח"ל כבשו את מתחם בתי המשפט של חמאס

המבנים, שבנייתם מומנה על ידי קטאר, שימשו את מערכת המשפט של ארגון הטרור לפסוק על הוצאות להורג, רדיפת להט"בים ואכיפת חוקי שריעה • החיילים צולמו בכניסה לבניין שלא ניכר כי נגרם לו נזק משמעותי

לוחמי חטיבת הנח"ל בפתח בניין בתי המשפט בעזה. צילום: ללא

לוחמי חטיבת הנח"ל השתלטו היום (שני) ליד הכניסה למתחם בתי המשפט של ארגון חמאס ברצועת עזה וצולמו בתמונה כשהם מניפים את דגל ישראל ודגל החטיבה במקום. 

מתחם בתי המשפט, המכונה גם "ארמון הצדק", נמצא מדרום לעיר עזה, לא רחוק מנחל עזה ושכונת מוחרקה, סמוך למקום בו ישב בעבר היישוב נצרים. המתחם הגדול נבנה במימון קטארי ואכלס גם את משרד הפנים של שלטונות חמאס.

בניין הפרלמנט בעזה פוצץ

במהלך 14 שנות שלטונו ברצועת עזה, חמאס הנהיג מערכת משפט נפרדת מזו של הרשות ששיקפה את תפיסת העולם הדתית והמעוותת של ארגון הטרור. 

ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת נוקבת על מערכת המשפט של חמאס, שהשתמשה בעונש המוות באופן נרחב . במהלך שנת 2023 בלבד, בתי המשפט הכפופים לארגון הטרור פסקו על הוצאה להורג של 14 בני אדם, רובם באשמת שיתוף פעולה עם ישראל. 

מערכת המשפט של חמאס אוכפת גם חוקים נגד הקהילה הגאה ברצועת עזה וכן מגוון של חוקי שריעה שחוקקו ברצועה מאז עליית ארגון חמאס לשלטון ברצועה בשנת 2007.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר