הרשות הפלשתינית מכחישה את טבח 7 באוקטובר: "מסוקים הפציצו במסיבה ובהתנחלויות"

בהודעה של "משרד החוץ הפלשתיני" עיוותו ידיעה של "הארץ", והטילו את האחריות על חיל האוויר • "אנחנו דורשים מהאו"ם וממנהיגי המדינות לעקוב אחר הסוגייה"

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. צילום: אי.פי.איי.

מכחישים את הטבח: משרד החוץ של הרשות הפלשתינית פרסם היום (ראשון) הודעה בחשבונו הרשמי, שבה הוא מאשים את ישראל בהרג משתתפי מסיבת הנובה בטבח 7 באוקטובר.

בהודעה של המשרד, הסתמכו על פרסום בעיתון "הארץ". לפי הפרסום, גורם במשטרה אמר שמתחקיר הטבח ההמוני עולה שמסוק של צה"ל ירה לעבר מחבלים, ו"ככל הנראה" פגע בכמה חוגגים במקום. כלומר, אין לכך אישור ודאי.

כחודש לאחר הטבח: עצרת לזכרם של קורבנות מסיבת הטבע "נובה" // שמואל בוכריס

למרות זאת, בהודעה עיוותו את הפרסום, ובמסגרתה אותו מסוק הפך למסוקים שתקפו את כל המשתתפים ואף חלק מיישובי העוטף: "לפי התקשורת העברית, תחקיר ראשוני של המשטרה הישראלית הוכיח שמסוקים ישראליים הפציצו את האזרחים הישראליים ב-7 באוקטובר, שהשתתפו בפסטיבל הטבע. חיל האוויר הישראלי עומד מאחורי ההרס הגדול באזור ובחלק מההתנחלויות (יישובי עוטף עזה; ש"ק), אחרי שיושם מה שמכונה פרוטוקול חניבעל, שמאפשר למשטרה ולצבא הכיבוש להרוג את כולם".

עוד נכתב בהודעה כי משרד החוץ של הרשות מעלה ספק בגרסאות הישראליות בעניין "ההרס והרצח שהתרחש באזור, במיוחד בכל הנוגע לסרטונים, שהראו את ההרס והשריפות שפרצו בכמה מהבתים כתוצאה מההפצצה. אנחנו דורשים מכל כלי התקשורת והגורמים האחראים באו"ם וממנהיגי המדינות לעקוב את הסוגייה".

נדגיש כי מתיעודים שנאספו על ידי צה"ל, שחלקם צולמו והופצו על ידי המחבלים עצמם בערוצי הטלגרם, עולה כי הם הגיעו למסיבה, טבחו במשתתפיה, חטפו את חלקם וביצעו פשעים נגד האנושות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר