צה"ל מאשר: מיליציה איראנית פועלת נגדנו בגבול לבנון

מחבלי "חטיבת האימאם חוסיין" הועברו מדרום לסוריה לשטחה של לבנון, שם הם מסייעים לחיזבאללה • אנשיה מגיעים מרחבי העולם השיעי ורבים מהם שכירי חרב

אנשי "חטיבת האימאם חוסיין" בסוריה

בצה"ל חשפו היום (חמישי) כי מיליציה איראנית בשם "חטיבת האימאם חוסיין" פועלת בדרום לבנון בשבועות האחרונים. בתחילת המלחמה דיווחנו כבר שעל פי מקורות סוריים, פעילי מיליציות עשו את דרכם מעיראק דרך סוריה ומשם ללבנון.

בהודעה שפרסם דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, נכתב: "אחרי סדרה של כשלים של חיזבאללה בהשגת הישג נגד ישראל בשבועות האחרונים, הגיעה לדרום לבנון מיליציית 'חטיבת האימאם חוסיין' האיראנית, בהובלת איש המכונה ז'י אל-פקר. המיליציה נוסדה במקור בסוריה כדי לסייע לציר האיראני בשנים האחרונות ולחיזבאללה". לציוץ ברשת אקס, טוויטר לשעבר, אדרעי צירף גם קלסתרון של מפקד המיליציה.

על פי דובר צה"ל בערבית, "המיליציה התעמתה כבר עם צה"ל בגבול לבנון בשבועות האחרונים, ומשתתפת בהתקפות נגד הריבונות הישראלית. חיזבאללה ומיליציית האימאם חוסיין גוררים את לבנון לשלם מחיר יקר למען חמאס-דאעש. צה"ל ערוך לחלוטין להגיב בעוצמה כנגד כל מי שמנסה לפגוע בריבונות המדינה בצפון".

במהלך הקיץ האחרון חשפו כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה האיראנית פרטים נוספים על "חטיבת האימאם חוסיין". לפי הפרסומים מדובר ב"זרוע המבצעת של המשטר האיראני בסוריה וקיבלו תקציבי עתק. אותה חטיבה היא אחת מהיחידות שמורכבות מבני אזרחויות שונות והוקמה על ידי מפקד קודס לשעבר קאסם סולימאני ב־2016. המיליציה הזו אף כונתה "חיזבאללה הסורי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר