זירת הפיצוץ שאירע בבית חולים בעזה. צילום: רשתות ערביות

"לא יותר מ-50 הרוגים": בכיר בשירותי המודיעין האירופיים מפריך את גרסת החמאס

נדמה כי בעולם מקבלים את טענות ישראל, לפיהן זירת הפיצוץ בבית החולים בעיר עזה אינה מעידה הן על תקיפה ישראלית והן על מאות ההרוגים להם טוען החמאס • בלייק ספנדלי, אנליסט של מודיעין פתוח: "רוב העדויות מצביעות על פגיעה של רקטת ג'יהאד או חמאס"

כמה אנשים נהרגו בפיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה? בחמאס טענו מהרגע הראשון כי מדובר במאות רבות, ואף משרד הבריאות מטעם ארגון הטרור נקב ב-471 קורבנות, אולם לא מן הנמנע שמדובר בעוד הונאה של חמאס.

תיעוד מאל ג'זירה: השיגור הכושל שפגע בביה"ח בעזה

לפי גורם בכיר בשירותי המודיעין האירופיים, בפיצוץ נהרגו לכל היותר 50 איש. "אין לא 200 ולא 500 הרוגים, אלא כמה עשרות בודדות, משהו כמו בין 10 ל-50", אמר הגורם לסוכנות הידיעות הצרפתית. תזכורת: גם בדובר צה"ל פקפקו במספר שבו נקב חמאס. "היכן הגופות?", שאלו.

הספקות לגבי מספר ההרוגים בפועל מצטרפים להפרכת הגרסה של חמאס בדבר הפגיעה של טיל ישראלי בבית החולים. לצד תיעוד של שיגור כושל מבית הקברות שמאחורי בית החולים, קיבלו מומחים בינלאומיים למודיעין גלוי את עמדת צה"ל, שלפיה אין בזירה עדות לפיצוץ של טיל.

זירת הפיצוץ בבית החולים בעזה, צילום: אי.פי.אי

נכון לעכשיו, רוב העדויות מצביעות על פגיעה של רקטת ג'יהאד או חמאס", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" בלייק ספנדלי, אנליסט של מודיעין פתוח. לדבריו, היקף הנזק עולה בקנה אחד עם אפשרות לעשרות הרוגים ולא למאות, וסוג הנזק שנגרם למבנים מסביב משקף כדור אש גדול שנוצר מרקטה ולא מפצצה כגון JDAM, שבה משתמשת ישראל. גם נייתן רוסר, אנליסט מהמכון האוסטרלי לאסטרטגיה מדינית, סבור כי "הזירה לא נראית לאחר הפצצה אווירית ולא עם טענות ל-500 נפגעים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו