עימותים קשים בלוב: לפחות 27 הרוגים ויותר מ-100 פצועים בבירה טריפולי

מקורות בלוב דיווחו הבוקר על עימות צבאי גדול שהחל בין מנגנוני הביטחון מוקדם יותר השבוע • הסיבה: "מפקד חטיבת 444" נעצר מסיבה לא ברורה על ידי "כוח ההרתעה" בשדה התעופה בעיר

עימות צבאי בטריפולי, לוב. צילום: AFP

מקורות בלוב דיווחו הבוקר (רביעי) על לפחות 27 הרוגים ו-100 פצועים בעימות הצבאי שהחל בתוך טריפולי בין מנגנוני הביטחון מוקדם יותר השבוע.

חילופי האש, שהחלו עוד בערב שני, התפשטו בינתיים לעיר הקרובה מיסרתא. העימות פרץ בין "כוח ההרתעה המיוחד" ל"חטיבה 444", שני פלגים חמושים המשתייכים למנגנוני הביטחון של הממשלה האסלאמיסטית במערב.

הסיבה: "מפקד חטיבת 444" נעצר מסיבה לא ברורה על ידי "כוח ההרתעה" בשדה התעופה בטריפולי. העצור, מחמוד חמזה, נחשב לאחד המפקדים המשפיעים במערב לוב, ודאג בעבר להשקיט את ההתלקחות הצבאית מול ממשלת המזרח. בחודשים האחרונים שורר שקט יחסי בלוב, אף שהמגעים לקיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט משותף מתנהלים בעצלתיים.

"מפקד חטיבת 444" שנעצר, מחמוד חמזה, צילום: רשתות ערביות

בינתיים, תימרות עשן עלו בימים האחרונים מעל הבירה טריפולי וחילופי האש עוד מהדהדים ברחובות. מאז ערב שני, תושבים רבים נותרו לכודים בבתיהם בעוד חלק מהמשפחות מפונות מהמקום.

מניפים את דגל לוב החופשית, צילום: רויטרס

על רקע זה, מסר דובר ממשלת המערב כי "מפקד חטיבת 444 יועבר לגוף ביטחוני ניטרלי, יש פקודות לעצור את העימותים בבירה טריפולי". עם זאת, לא ברור עדיין אם הפקודות אכן יתקבלו בדרג השטח. הדובר הוסיף כי ראש הממשלה עבד אל־חמיד דבייבה - השולט בחלק המערבי של המדינה - נפגש עם גורמים באזור לפני שהגיע לחבילת הבנות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר