מקור ירדני על המפגש בעקבה: "המטרה - לעצור הסלמה"

המקור אישר לערוץ אל-ממלכה כי המפגש נערך בתיאום מלא עם הרשות הפלשתינית לאור המתיחות • במקביל, כלי תקשורת המזוהים עם חמאס כינו את הכינוס "פסגת הבושה"

עקבה, ירדן, צילום: GettyImages

ירדן מארחת היום (ראשון) את הכינוס הישראלי-פלשתיני בעיר עקבה לדיון במתיחות הביטחונית בין הצדדים. מקור אישר לערוץ אל-ממלכה כי המפגש נערך בתיאום מלא עם הרשות הפלשתינית לאור הסכנה שבמצב למען עצירת ההידרדרות.

לפי המקור, מדובר במפגש ראשון מסוגו מזה שנים, שמגיע בהקשר למאמצים ל"הפסקת הצעדים החד צדדיים והגעה לתקופה רגיעה". כמו כן, המפגש נערך בהשתתפות נציגים ממצרים, ארה"ב. במקביל, כלי תקשורת המזוהים עם חמאס כינו את הכינוס "פסגת הבושה".

מלך ירדן עבדאללה, צילום: אי.אף.פי

המקור הוסיף כי המפגש מגיע בהמשך למאמצים של ירדן בתיאום עם הרשות הפלשתינית ושאר הצדדים כדי לעצור את "הצעדים החד צדדיים ואת ההסלמה הביטחונית שמאיימת להתפוצץ במעגלים גדולים של אלימות ובנוסף להגיע לצעדים ביטחוניים וכלכליים שיקלו על סבלו של העם הפלשתיני".

לדברי המקור, "יש עניין בינלאומי גדול בכינוס אשר בא בזמן רגיש מאוד. כמו כן, הכינוס מהווה מבחינת הקהילה הבינלאומית צעד חיוני והישג חשוב של ירדן כדי להגיע להבנות בין ישראל לפלשתינים כדי לעצור את ההידרדרות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר