בסעודיה מתכננים: "היאכטה" הגדולה בעולם בעלות חמישה מיליארד דולר

הכירו את "פנגסיוס": בממלכה שואפים להשיק אוניית תענוגות עם 60 אלף חדרים, סוויטות ומועדונים • אורך כלי השיט האדיר - יותר מחצי קילומטר • האם סדרת ספרי הפנטזיה נתנה השראה למעצב? כך זה נראה

יורש העצר הסעודי בן סלמאן על רקע חוף הים האדום. , צילום: אי.אף.פי, GettyImages

גדולה יותר, רחבה יותר ויקרה הרבה יותר: ממלכת סעודיה מצטיינת בשנים האחרונות בפרויקטים גרנדיוזים כמו מיזם הנדל"ן "דה-ליין" ויוזמות להקמת אתרי נופש מערביים ואיים מלאכותיים בים האדום. אבל נדמה שהפעם היזמים התעלו על עצמם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Pierpaolo Lazzarini (@pierpaololazzarini)

חברה מתכננת בימים אלה להשיק את היאכטה הגדולה בעולם (או ליתר דיוק, אוניית התענוגות) - ובצורת צב ים. יהיו מי שיגידו שמתכנן האונייה שאב השראה מסדרת ספרי הפנטזיה "עולם הדיסק", שבה מסופר על עולם הנח על גבו של צב ים עצום המשייט בחלל.

על פי דיווחים ערביים, חברת "לאזראיני" מתכננת להשיק בסעודיה את היאכטה הגדולה בעולם שתזכה לשם "פנגסיוס". מדובר במין דג הנמצא בסכנת הכחדה. העלות המוערכת שמושקעת בפרויקט הענק היא לא פחות מחמישה מיליארד דולר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Pierpaolo Lazzarini (@pierpaololazzarini)

בתקשורת הערבית מציינים שהיאכטה צפויה להכיל על סיפונה 60 אלף חדרים ולמעשה תהיה עיר צפה לכל דבר. עיר שתכלול סוויטות, מועדונים ואפילו קניונים. בסרטון שפרסמה החברה ניתן לראות שחלק מנוסעי האונייה יעברו מקצה לקצה בקולנועית.

סדרת הספרים "עולם הדיסק" שיש הטוענים שהיוותה השראה

ועכשיו למדדי חסרי התקדים של "היאכטה": האורך של "פנגסיוס" יגיע ל־1,800 רגל (כ-550 מטר) ורוחבה ל־2,000 רגל (כ-610 מטר). דבר זה אמור לפנות מקום לחללים פנימיים רחבים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Pierpaolo Lazzarini (@pierpaololazzarini)

הכניסה אל כלי השיט העצום בנמלים תתאפשר מכבש בירכתיים של האונייה. כמו כן, היא צפויה להיות מופעלת על ידי תשעה מנועים חשמליים לחלוטין. על כן האונייה תוכל להפליג במהירות של חמישה קשר בלבד. מהירות איטית יחסית, אך כזו שתאפשר לקברניט של כלי השיט לנווט בבטחה.

עוד פרויקט שאפתני במיוחד. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, צילום: אי.אף.פי

בשנים האחרונות, סעודיה מפנה משאבים רבים כדי לחזק את ענף התיירות המקומי. התכנון ארוך הטווח של הממלכה מביא בחשבון שבעתיד העולם יסתמך פחות על דלקים מזהמים כמו הנפט – מקור ההכנסה העיקרי של הממלכה. מכאן שבית המלוכה הסעודי שואף לפתח ולהעצים את ענף התיירות באמצעות הרווחים האדירים שלו משוק הנפט הגלובלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר