שר המודיעין האיראני: "ביצענו פעולות מוצלחות נגד ישראל"

איסמעיל חטיב אמר לסוכנות הידיעות "תסנים" כי אנשיו הצליחו לסכל כמה "מזימות של סוכנים ציונים" בשטחה של איראן • השר הדף את הביקורת בתוך המשטר על פגיעותו לחדירה וחיסולים

שר המודיעין האיראני איסמעיל חטיב

שר המודיעין האיראני, איסמעיל חטיב, טען היום (רביעי) כי איראן ביצעה כמה "פעולות מוצלחות" נגד ישראל בשבועות האחרונים, בהן סיכול של מתקפות ישראליות בשטחה של איראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות "תסנים".

על פי הטענות, השר הגיש למועצה האסלאמית העליונה, הממשלה של איראן, דו"ח המונה כמה פעולות מוצלחות של אנשי משרד המודיעין נגד מי שהוא מכנה "סוכנים ציונים" בשטחה שלאיראן ומחוצה לה.

"אנו רואים היום כי האויב לא מסוגל להשתמש בקשיים ובמחסור של בני העם שלנו על מנת לערער את  היציבות והביטחון של תושבי הרפובליקה האסלאמית, למרות כל הפעולות שהוא מנסה לעשות. אחת הסיבות לכך היא הערנות של משרד המודיעין, שקשוב לציבור ומקיים איתו אינטראקציה למען ביטחון המדינה", אמר השר.

ההקשר שבו נאמרו הדברים הוא הביקורת ההולכת וגוברת על משמרות המהפכה ושירותי המודיעין של איראן שלא מצליחים לעצור את גל החיסולים ופעולות החבלה שבוצעו, על פי דיווחים זרים, על ידי שליחיה של ישראל במדינה.

בשבוע שעבר דווח כי קצין במשמרות המהפכה נהרג באירוע בדרום המדינה. בנוסף, בסוף השבוע הודיעו בטהרן על מעצר של חולייה של המוסד הישראלי שתכננה, לטענת האיראנים,  לבצע תקיפות וחבלה במדינה. המודיעין האיראני טען כי רשת של סוכנים נתפסה בשטח המדינה לאחר שנכנסה דרך הגבול עם כורדיסטן כאשר בידם "האמצעים המבצעיים המתקדמים וחומרי החבלה העוצמתיים ביותר במטרה לבצע פעולות חבלה ומעשי טרור חסרי תקדים".

לטענת האיראנים, המזימה סוכלה לחלוטין לאחר שכוחות הביטחון המקומיים עצרו את כל חברי החוליה, וחומרי החבלה, כלי הנשק ואמצעי התקשורת הוחרמו. עוד מסר משרד המודיעין של המשטר כי פרטים נוספים צפויים להתפרסם בקרוב. התפיסה של "הרשת הציונית" מגיעה ימים לאחר הדיווח כי ידוללה חדמתי, מספר שתיים ביחידת הלוגיסטיקה של משמרות המהפכה, נעצר ונחקר בשטחה של איראן על ידי המוסד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר