לפחות 12 הרוגים ומאות פצועים מדליפת גז רעיל בעקבה שבירדן

כ-250 בני אדם נפצעו מהגז, שהמיכל שבו הוחזק נפל במהלך הובלתו בנמל בעיר • הפצועים פונו לשלושה בתי חולים שונים • דיווח: ראש ממשלת ירדן הורה להקים צוות חקירה לפיצוץ המכלית • ישראל הציעה לירדן סיוע

תיעוד: מכלית הגז הרעיל נופלת בנמל עקבה ומתפוצצת // צילום: רשתות ערביות

12 בני אדם נהרגו ו-251 נוספים נפצעו באירוע חריג בעיר הירדנית עקבה שבמפרץ אילת, לאחר שגז רעיל דלף היום (שני) ממיכל. ארבעה מההרוגים הם אינם ירדנים.

על פי הערכות, כבל של המנוף שנשא את המיכל התנתק. עם זאת, לא ניתן עדיין לבצע חקירה בשטח בגלל שאריות של הגז הרעיל, כך שהנסיבות לא ברורות באופן סופי.

על פי כלי תקשורת ירדניים, החוף הדרומי במחוז פונה בעקבות דליפת הגז המסוכן. עוד דווח כי הדליפה התרחשה בספינה שנשאה מיכל גז שנפל במהלך הובלתו. עם זאת, הדליפה התרחשה במקום הנמצא רחוק יחסית מאזורי מגורים.

מאות הנפגעים מדליפת הגז פונו לשלושה בתי חולים שונים באזור. כמו כן, נפתח בית חולים שדה נוסף כדי לסייע בטיפול בנפגעים הרבים. בה בעת, מושל עקבה ציין בפני הערוץ הירדני אל-ממלכה כי הושגה שליטה על האירוע.

פינוי נפגעים מאירוע דליפת הגז הרעיל בעקבה, היום, צילום: ערוץ אל-ממלכה

אזור הדליפה בודד ונסגר לציבור, וצוותי חירום הגיעו למקום על מנת לטפל בדליפה. "במהלך עבודה יומיומית בנמל עקבה, התרחשה תאונה כאשר מיכל מלא בגז רעיל נפל במהלך הובלתו, דבר שהוביל לדליפת הגז באתר", הסביר דובר מינהלת הביטחון הכללי עאמר א-סרטאווי לכלי התקשורת המקומיים.

עאמר א-סרטאווי הדגיש כי "האזור בודד באופן מיידי והמומחים מטפלים באירוע, בעוד שההגנה האזרחית פינתה מספר של נפגעים".

על פי כלי תקשורת מקומיים, ראש ממשלת ירדן הורה על הקמת צוות חקירה לפיצוץ מכלית הגז הרעיל בנמל.

משרד החוץ הישראלי הביע תנחומים בפני ירדן על האסון בנמל עקבה והציע סיוע. גם מצרים והרשות הפלשתינית שלחו את תנחומיהן לירדן.

כמו כן,

שר הביטחון בני גנץ ביקש גם הוא למסור את תנחומיו לירדנים: "אני מבקש להשתתף בצער הממלכה הירדנית כולה בעקבות האסון בנמל עקבה. מערכת הביטחון נכונה לסייע בכל אמצעי שיידרש כפי שהעברנו לידידינו הירדנים. ליבנו ומחשבותינו עם ההרוגים ותפילותינו להחלמת הפצועים".

השתתפו בהכנת הכתבה: תמיר מורג ולילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר