מלכת בריטניה: הדוכסית קמילה תקבל בעתיד תואר מלכה

המלכה אליזבת' הכריזה שעם תחילת כהונתו של בנה הנסיך פיליפ כמלך - רעייתו תקבל את התואר הנחשק

המלכה הבריטית אליזבת', צילום: רויטרס

דרמה בבריטניה: המלכה אליזבת השנייה הדגישה כי כשבנה הנסיך צ'ארלס יוכתר למלך, אשתו הדוכסית קמילה תקבל תואר מיוחד שייקרא המלכה המלווה.

"המשאלה והרצון הכנה שלי הוא שבבוא העת קמילה תוצג לצד בעלה כמלכה המלווה-בת הזוג", כתבה מלכת בריטניה בהודעה רשמית.

הבקשה של המלכה אליזבת, נאמרה במהלך חגיגות ה-70 לעלייתה לכס השלטון בשנת 1952, ומדובר בצעד נוסף שעושה בית המלוכה הבריטי לקראת ייצוב מעמדו של הנסיך צ'ארלס כמלך הבריטי הבא.

הנסיך צ'רלס ורעייתו קמילה, צילום: רויטרס

עד כה הגישה המקובלת הייתה כי קמילה (74) תוכר כנסיכה לצידו של צ'ארלס שיוכתר כמלך, כפי שבעלה של המלכה עצמה פיליפ קיבל תואר נסיך. ואולם, התברר כי המלכה החליטה לקדם יותר את אשתו של בנה ולסייע לה להתקבל כמלכה מלווה, בתואר, כשהוא יעלה לשלטון.

ההודעה של המלכה הנה צעד חשוב בנתינת האפשרות לקמילה לקחת חלק בפועל בכל הטקסים המלכותיים הבריטיים וכן של חבר העמים, כשהיא למעשה נתפסת רשמית כמלכה וככזו שתוכל לקחת חלק במילוי כלל תפקידי בית המלוכה.

כזכור, צ'ארלס וקמילה, שניהם גרושים, התחתנו רק בנישואין אזרחיים בשנת 2005, כמעט עשור אחרי גירושיו של הנסיך צ'ארלס מאשתו המנוחה הנסיכה דיאנה.

הנישואין, שבאו אחרי תקופה ארוכה שבה היו השניים בני זוג, לא זכו בהתחלה לאהדה גדולה עקב התפקיד שלדעת בריטים רבים, מליאה קמילה במשבר הגדול בין צ'אלס לדיאנה. השניים גם נתפסו כאפורים וחיוורים ולא זכו לפופולריות ולאהדה בקרב הציבור הבריטי. אולם מבלי לעשות טעויות, החלה קמילה לבלוט לטובה לצד הנסיך וכיום היא נתפסת כדמות מאזנת שמשרה אווירה טובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר