ספרד שוב רוצה בגירוש היהודים? בכירה בממשלת מדריד קראה "לפלשתין חופשית מהנהר ועד לים"

סגנית ראש הממשלה יולנדה דיאז פרסמה סרטון, שבו נימקה את החלטת ספרד להכיר במדינה הפלשתינית בצורך לעצור את "רצח העם" • את ישראל האשימה ב"ברבריות" • את דבריה חתמה בקריאה, שמזוהה עם מחיקת ישראל • לפני שבועות אחדים פרסמה שרה נוספת בממשלה הספרדית ציוץ ברוח דומה

הסרטון של דיאז. רוצה "פלשתין מהנהר ועד ים". צילום: צילום מסך

בהפגנות פרו-פלשתיניות ברחבי אירופה, בקמפוסים במדינות המערב - וכעת גם מפי שרה בממשלה של מדינה אירופית: סגנית ראש ממשלת ספרד הקליטה נאום למען הריבונות הפלשתינית - וקראה להגשמת החזון "מהנהר ועד לים".

יולנדה דיאז, הסגנית השנייה של פדרו סנצ'ס וחברת מפלגת השמאל הקיצוני "סומאר", השתמשה בקריאת הגנאי שקוראת למחיקת ישראל. בסרטון שפרסמה בעקבות ההכרה של מדריד במדינה הפלשתינית, אמרה דיאז: "ההכרה במדינה הפלשתינית מבטאת את המחויבות של ארצנו לזכויות האדם ולחוק הבינלאומי. אבל מעל לכל, זהו אקט של הומניות".

דיאז, שהפכה לכוכבת השמאל הקיצוני בספרד, מספרת בסרטון על ההרס בעזה ועל כך שבתשעת החודשים שחלפו מאז 24 באוקטובר, נחשפה תמונת הברבריות – של ישראל, כמובן. היא קוראת להפסיק את "רצח העם הפלשתיני" ומסיימת את דבריה במילים: "אנו חיים ברגע כזה של היסטוריה עולמית, שבו לעשות את המינימום זה גם הרואי וגם לא מספיק. לכן איננו יכולים לעצור. פלשתין תהיה חופשית מהנהר ועד הים".

רק לפני שבועיים צייצה ברשת X שרת הנוער והילדים, סירה רגו, החברה גם היא במפלגת "סומר", ציוץ דומה שגרר גינוי מארגון הפדרציות היהודיות בספרד. רגו היא פוליטיקאית ממוצא פלשתיני שגדלה בכפר ענאתא ויש לה משפחה המתגוררת עד היום בשומרון.

תזכורת: ראש ממשלת ספרד סנצ'ס הצהיר כי מדריד מתכוונת להכיר במדינה פלשתינית בשבוע הבא. ספרד מגלה יחס ביקורתי מאוד כלפי ישראל והיא אחת המדינות שמובילות הכי הרבה מהלכים מדיניים נגד ירושלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר