הבכיר שהלבין את האס.אס, העוזר שריגל עבור סין: "אלטרנטיבה לגרמניה" לא מפסיקה להסתבך

ראש הרשימה של AfD בבחירות לפרלמנט האירופי, מקסימיליאן קרא, אמר בסופ"ש כי "לא כל אנשי האס.אס היו פושעים" - והתפטר • כעת סיעת "זהות ודמוקרטיה" בפרלמנט מנתקת את קשריה עם "אלטרנטיבה" • מוקדם יותר השנה נעצר עוזרו של קרא שעבד לכאורה בשירות בייג'ינג, ולגבי סגנו נחשף כי קיבל לכאורה מימון מהקרמלין

מקסימיליאן קרא. "אס.אס? לא כולם פושעים". צילום: אי.פי

"אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) הופכת לנטל אפילו עבור הימין הרדיקלי בפרלמנט האירופי: סיעת זהות ודמוקרטיה בבית המחוקקים הודיעה כי החליטה להדיח את המפלגה הגרמנית משורותיה. הסיבה: התבטאות מזעזעת של ראש הרשימה הגרמנית לפרלמנט.

"קבוצת זהות ודמוקרטיה לא רוצה יותר להיות מזוהה עם תקריות, שבהן מעורב מקסימיליאן קרא (Krah)", נמסר. משלחת ה-AfD פנתה לראשי הסיעה בבקשה לגרש רק את קרא והאשימה את אישיותו.

אז מה קרה? בסוף השבוע התראיין קרא לעיתון איטלקי ואמר בין השאר כי "לא כל אנשי האס.אס היו פושעים". הדברים עוררו סערה בגרמניה וקרא התפטר מהנהגת "אלטרנטיבה". הוא עדיין רשום כראש המשלחת של המפלגה לפרלמנט האירופי, אך התחייב שלא לתת הופעות פומביות במהלך הקמפיין.

מפגין מול כינוס של AfD, עם דגלי סין ורוסיה וחולצה שעליה כתוב "אלטרנטיבה לדיקטטורים", בחודש שעבר, צילום: אי.אף.פי

אין זו הסערה הראשונה שקרא - ו"אלטרנטיבה" בכלל - מעורבים בה. רק לאחרונה התברר כי עוזרו ריגל עבור סין - מכה תדמיתית רצינית עבור מפלגה שדוגלת בחיזוק הריבונות.

פטר ביסטרון (ארכיון). קשרים לקרמלין?, צילום: אי.אף.פי

בחודש שעבר דיווחה התקשורת בצ'כיה כי סגנו של קרא, פטר ביסטרון, קיבל מימון מהקרמלין, ובמשרדו נערכה פשיטה משטרתית (ביסטרון מכחיש את המיוחס לו). בתחילת פברואר 2023 עמד ביסרטון במרכזו של סקנדל אחר, כאשר נסע בחשאי למינסק ונועד עם בכירים במשטר לוקשנקו, הרודן הבלארוסי ובעל בריתו של פוטין.

הקה מגיע לבית המשפט בעיר האלה, 18 באפריל, צילום: Gettyimages

ואם לא די באלה, לפני קצת יותר מחודש נפתח משפטו של ביורן הקה, מבכירי "אלטרנטיבה", שבעבר השתמש פעמיים בקריאה "הכל למען גרמניה!", שהייתה חרוטה על פגיונותיהם של אנשי "פלוגות הסער" (SA) הנאציות. 

מארין לה פן. תפסה מרחק, צילום: רויטרס

לאחרונה גם מארין לה פן, הנשיאה לשעבר של "החזית העממית" הצרפתית, תפסה מרחק מהמפלגה האחות הגרמנית בגלל שנעשתה רעילה מדי. "החזית העממית" היא המפלגה המובילה את סיעת "זהות ודמוקרטיה" בפרלמנט האירופי, ולצדה פועלת סיעה נוספת של מפלגות ימין רדיקלי, "השמרנים והרפורמיסטים האירופיים", שמונהגת הלכה למעשה בידי ר"מ איטליה, ג'ורג'ה מלוני.

בזירה הפנים-גרמנית, "אלטרנטיבה" עדיין נמצאת במקום השלישי בסקרים, אולם התמיכה בה נשחקה מאז תחילת השנה - בין השאר בגלל חשיפת קשריה לרוסיה ולסין וכינוס סודי בהשתתפות חבריה, שבו נידון גירוש של גרמנים לא-אתניים משטח הרפובליקה הפדרלית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר