"ישראל עומדת איתנה": כך סיקרו באירופה את הבליץ של איראן

עיתונים וערוצי חדשות ברחבי היבשת הקדישו את הכותרות שלהם למתקפה האיראנית • הדיילי מייל הבריטי וה"בילד" הגרמני התייצבו לצידה של ישראל

הכותרת ב"בילד" הגרמני. צילום: צילום מסך

ההתקפה נגד ישראל הגיעה הבוקר (ראשון) לכותרות הראשיות של כל האתרים המרכזיים באירופה. האתרים בכל המדינות מלווים את המתקפה על ישראל בדיווחים שוטפים, חלקם אף בשידור חי מישראל. המתקפה היוותה את העיסוק המרכזי הבוקר בכל אמצעי התקשורת המרכזיים באירופה, כאשר פעמים רבות כל הכתבות המרכזיות הראשונות שמופיעות באתר עוסקות בנושא.

אתר "הבילד" הגרמני, שידוע כמחזיק בקו התומך בישראל, הקדיש למתקפה ותוצאותיה את שלושת הכתבות המרכזיות באתר שלו. בכותרת הראשית התפרסם כי, "התקפה אווירית במקומות שונים: איראן תקפה את ישראל עם רקטות ומל"טים".

באתר העיתון "דיילי מייל", הבריטי שנחשב כשמרני ותומך בישראל, נכתב: "ישראל עומדת איתנה: צה"ל מודיע שהפיל יותר מ-200 מל"טים וטילים שאיראן ירתה, וזאת בסיוע חיל האוויר המלכותי. בירושלים ומקומות אחרים נשמעו צפירות מצלצלות בירושלים ואזרחים ישראלים מבועתים רצים למקלטים".

כותרת ראשית ב"דיילי מייל" הבריטי,

ב"גרדיאן" הבריטי, עיתון המרבה להיות ביקורתי כלפי ישראל נכתב בכותרת הראשית: "ישראל דיווחה על נזק קל לבסיס צבאי לאחר ש'מספר מוגבל' של טילים איראן נפלו בשטחה" בהמשך מצוטט דובר צה"ל שעדכן על ירי של כ – 200 טילים ומל"טים לישראל. בעיתון הבריטי נכתב גם כי, "המתקפה מגיעה כמעט שבועיים לאחר שתקיפה ישראלית בדמשק הרגה מפקד איראני הבכיר".

ב'אל פאיס' הספרדי, המזוהה עם השמאל במדינה, פורסם בכותרת הראשית ש"איראן תוקפת את ישראל בטילים ובכטב"מים". בכותרת המשנה הוסבר כי, "משמרות המפכה מאשרים את המתקפה חסרת התקדים נגד שטח ישראל. בירושלים תועדו כמה פיצוצים שהרעידו את חלונות הבניינים. נתניהו מכנס את קבינט המלחמה. ביידן נפגש עם המועצה לביטחון לאומי".

כותרת ראשית, אתר העיתון "לה מונד" הצרפתי, צילום: צילום מסך

ב"לה רפובליקה, האיטלקי הוקדשו ארבע הכתבות המובילות לתקיפה של ישראל ע"י איראן, "איראן תוקפת את ישראל עם 200 מל"טים וטילים: "99% יורטו". פנייתו של ביידן לנתניהו: "אל תגיב"

העיתון 'לה-מונד' מבליט בכותרת את כינוס מועצת הביטחון של האו"ם, "המתקפה האיראנית על ישראל: מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת בדחיפות ביום ראשון, מל"טים וטילים יורטו".

כותרת ראשית ב"דה טלחרף" ההולנדי,

ב"דה טלחרף" ההולנדי ציטטו את הדיווח הישראלי הרשמי "כמעט כל המל"טים האיראניים יורטו". בכתבה השנייה באתר מצוטט ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, "רוטה מגנה 'בתוקף' את המתקפה של איראן על ישראל"

בSRF השוויצרי בחרו בכותרת הראשית לתאר את מטח הטילים הגדול שנורה על ישראל, "ישראל מדווחת על יותר מ-200 מל"טים וטילים איראניים".

ב-ORF האוסטרי דיווחו בהרחבה על התקיפה בידיעה הראשית באתר, "לאחר ימים של איומים, איראן פתחה ביום ראשון בלילה במתקפה על ישראל. לפי ישראל, מעל ל-200 מל"טים, רקטות וטילי שיוט נורו לעבר מטרות שונות וכמעט כולם יורטו. על פי דיווחים ישראלים, ילד אחד נפצע קשה. איומים נוספים הגיעו מצד איראן, כולל נגד ארה"ב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר