מקומם: אונר"א מועמדת לפרס נובל לשלום

חבר הפרלמנט הנורבגי אסמונד אוקרוסט הגיש את מועמדות סוכנות הסיוע לפליטים הפלשתינים לפרס היוקרתי בתבל • המחוקק שיבח את הארגון על "עבודה חיונית במשך 70 שנים"

מטה אונר"א בעזה. צילום: אי.אף.פי

פרס נובל לטרור? מחוקק נורבגי הגיש את מועמדותה של סוכנות האו"ם לפליטים הפלשתינים, אונר"א, לפרס נובל לשלום, זאת בשעה שהארגון נמצא תחת ביקורת עולמית על מעורבות עובדיו בטבח 7 באוקטובר ובחברות בארגון הטרור חמאס.

אסמונד אוקרוסט, חברת פרלמנט ממפלגת הלייבור הנורבגית וסגן יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט באוסלו, אמר לעיתון המקומי "דגבלדט" כי בחר להגיש את מועמדותה של הסוכנות בשל "העבודה ארוכת השנים לספק תמיכה חיונית לפלשתינים ולאזור כולו". אוקרוסט הוסיף כי עבודתה של הסוכנות הייתה "קריטית במשך יותר מ-70 שנים".

באומות המאוחדות טענו אתמול כי אין תחליף לפעילותה של אונר"א וכי לארגון אין שום אסטרטגיה חלופית לפעילותה של אונר"א ברצועת עזה. בארגון אף הביעו חשש כי אם השעיית תקציבי הארגון על ידי כמה מהמדינות התורמות תימשך, אונר"א תתקשה להמשיך ולפעול בשטחי הרצועה.

מועמדות לפרס נובל לא מבטיחה זכיה בפרס היוקרתי אך הגשת מועמדותה של הסוכנות  מדגישה הלך רוח ציבורי נפוץ באירופה הרואה בטענות כלפי אונר"א "מסע תעמולה" ישראלי שנועד להכפיש את שמה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר