שוב אנטישמיות ב-BBC: העובדים הונחו שלא להשתתף בצעדה נגד שנאת יהודים

רשת החדשות הבריטית הנחתה את עובדיה בחטיבת החדשות שלא להשתתף בצעדה שתתקיים בבירה לונדון • בכירים ברשת לקחו חלק בהפגנות פרו פלשתיניות

"ראיתי שב-BBC מספרים שלא ברור מה קרה בבית החולים שיפא". רשת BBC. צילום: רויטרס

רשות השידור הבריטית, ה-בי.בי.סי, שוב הסתבכה בשערורייה נוספת הקשורה להתנהלות אנטי ישראלית ואנטישמית של רשת. על פי פרסום של ה"דיילי מייל" הרשת אסרה במפורש על עובדיה היהודים להשתתף בצעדת מחאה נגד האנטישמיות המתוכננת להתקיים בבירה לונדון ביון ראשון.

על פי מקור בתוך הרשת, צוות הרשות קיבל הנחייה שמי שעובד בחטיבת החדשות, האקטואליה והעיתונות העובדתית, או מחזיקים במשרה בכירה, לא יכול להשתתף בצעדה שתתקיים במרכז לונדון. אנשי צוות סיפרו ל"דיילי מייל" כי הם חוששים מפני צעדים משמעתיים במידה ויבחרו בכל זאת להשתתף באירוע.


בהנחיה שניתנה לאנשי הצוות, הצעדה איננה כלולה באירועים מותרים, בהם אירועים בעלי אופי של "ציון זיכרון" או "חגיגה". לטענת ה"דיילי מייל", ראשי הרשות הבהירו לעובדים כי השתתפות בצעדה תחשב "שנויה במחלוקת".

על פי הדיווח, העובדים היהודים כתבו למנהלים וביקשו הבהרה באשר למדינות הארגון בנוגע לצעדה. על פי מה שנמסר, הבהרה אכן פורסמה אך תוכנה המדויק לא נחשף. העובדים ציינו כי עובדי החברה, בהם בכירים במערכת החדשות, השתתפו באופן פעיל או הביעו תמיכה בהפגנות ועצרות פרו פלשתיניות שהתקיימו בלונדון, כולל גל ההפגנות סביב יום הזיכרון הבריטי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר