אירלנד: דקר חמישה אזרחים, בהם שלושה ילדים - פעילי ימין שרפו מכוניות ברחובות

התוקף נעצר, ואחת ההערכות היא שסבל מהתקף פסיכוטי • בעקבות טענה שמדובר במהגר מאלג'יריה, יצאו פורעים לרחובות והציתו רכוש • שעות ספורות לאחר האירוע, התברר כי הדוקר הוא אדם שקיבל אזרחות אירית לפני כ-20 שנה • ליאור טיבט, שמתגוררת בדבלין: "כבר הרבה זמן מרגישים שמשהו הולך לקרות"

פעילי ימין משתוללים בדבלין. צילום: אי.אף.פי

שלושה ילדים ושני מבוגרים נדקרו היום (חמישי) בדבלין, בירת אירלנד, ובעקבות האירוע פרצו בעיר השלווה בדרך כלל מהומות קשות.

מהומות בדבלין, אירלנד, לאחר אירוע דקירה | רויטרס

אירוע הדקירה התרחש עוד בשעות הצהריים. התוקף, חמוש בסכין, התנפל על קבוצת אנשים, בהם ילדי בית ספר שסיימו את יום הלימודים. המשטרה המקומית הודיעה כי עצרה את התוקף במקום. 

רשויות החירום במדינה אמרו כי כלל הפצועים פונו לבית החולים, כשמצבם של ילד ואישה סובלים מ"פציעות חמורות". אדם נוסף ושני הילדים האחרים פצועים במצב קל יותר.

עד ראייה אמר לאתר ה-Irish Times כי הדוקר הגיע לרחוב מרכזי והחל לדקור עד שעוברי אורח הצליחו לתפוס אותו ולהרחיק ממנו את הסכין.

ב"סאנדיי וורלד" נטען כי התוקף הוא אזרח אלג'יריה. הטענה לא זכתה לאישור או להכחשה מצד המשטרה. שעות ספורות לאחר האירוע, התברר כי התוקף הוא אדם שקיבל אזרחות אירית לפני כ-20 שנה. ההערכה היא שמדובר באדם שהיה בהתקף פסיכוטי.

עם זאת, כנראה בתגובה לזהות האתנית של התוקף, יצאו קבוצות של חוליגנים לרחובות והציתו מכל הבא ליד. בכוחות ההגנה של אירלנד הכחישו את השמועות שלפיהם הממשלה הורתה על פרישתם. על צילומי הכוחות שנפוצו ברשתות אמרו כי נעשו במועד אחר.

רכב עולה באש ברחוב או'קונל בדבלין, הלילה, צילום: אי.פי.אי

"בסביבות 15:00 התחילו להתקבל דיווחים על אירוע דקירה שהתרחש במרכז העיר", סיפרה ל"ישראל היום" ליאור טיבט, המתגוררת בדבלין. "התקשורת האירית, שלא כמו התקשורת הישראלית, מאוד נזהרת בדיווחים שלה, ולכן עד עכשיו לא ידוע הרקע לדקירה. התקשורת לא מפרסמת מיהו אותו דוקר ומה כיווני החקירה האפשריים, אף שכבר יש שמועות שהדוקר אלג'יראי. בגלל החריגות של האירוע הזה פרסמו עליו גם בתקשורת הישראלית, מה שגרם לדאגה בקהילה הישראלית מאחר וזה גרם לרבים מהאנשים לחשוב שמדובר באירוע טרור כנגד הקהילה היהודית.

"מאז המקרה ועד לשעה זו יש עימותים רבים בזירת האירוע. אנשים מהימין הקיצוני של אירלנד שמתנגדים לזרים מוחים בצורה אלימה כנגד המשטרה: נשרפו שני אוטובוסים, ניידת משטרה וגם הלואס (הרכבת הקלה של דבלין). מראות כאלה הם לא דבר שבשגרה בדבלין ובכלל באירלנד".

לדברי טיבט, "כבר הרבה זמן מרגישים שמשהו הולך לקרות. כבר היו מראות של אנשי ימין קיצוני שיוצאים כנגד ההפגנות הפרו-פלשתיניות כאן. הם יוצאים נגד מדיניות קבלת פליטים של הממשלה ומאשימים את הפליטים בכך שגוררים את המדינה לעימותים וחוסר הסכמות שאינם קשורים לאירלנד".

עוד הוסיפה כי בעקבות האופי האלים של ההפגנות, טריניטי קולג' פתח שניים מבנייניו למשך הלילה עבור סטודנטים שאינם יכולים להגיע לבתיהם. "אנשי הקהילה הישראלית מנסים להבין מה קורה, ויש דריכות עצומה שהאלימות גם תופנה כלפיהם. אירים שאיתם דיברתי אמרו שהם מזועזעים מהשנאה כמו גם מהאלימות המשתוללת ומכנים את המוחים 'חוליגנים'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר