גרמניה הטילה איסור מוחלט על פעילות חמאס במדינה

שרת הפנים הגרמנית, ננסי פזר, חתמה על צו שאוסר על כל נוכחו תשל ארגון הטרור במדינה • בנוסף נאסרה גם פעילותו של ארגון "סמידון" המזוהה עם החזית העממית, לה קשרים איתנים לשמאל הקיצוני באירופה

הפגנת תומכי חמאס בברלין, גרמניה. צילום: איי.פי

משרד הפנים הגרמני אסר באופן מוחלט על כל פעילות של חמאס, כולל פעילות מדינית ותרבותית, במדינה, בצו מיוחד שנחתם על ידי שרת הפנים, ננסי פזר. 

"בכל הנוגע לחמאס, אסרנו היום באופן ברור ומוחלט כל פעילות הקשורה לארגון הטרור הזה, שמטרתו המוצהרת היא המשדת מדינת ישראל", אמר השרה בהודעה לכלי התקשורת בגרמניה. 

אלפים צועדים בברלין בירת גרמניה בתמיכה בחמאס // צילום: רויטרס

בנוסף נאסרה פעילותו של עמותת "סמידון" המשויכת לארגון הטרור "החזית העממית". סמידון מגדיר את עצמו ארגון זכויות אדם ופעילותו כוללת בעיקר פעילות פוליטית והתנדבותית. ארגון החזית העממית קשור באופן עמוק לתנועו תשמאל קיצוני שונות ברחבי אירופה. 

תחקיר מעמיק של הפורום המשפטי הבינלאומי חשף לפני כשנתיים את הקשר של "סמידון" לחזית העממית לשחרור פלשתין. לפי ממצאי התחקיר, "סמידון" הוא למעשה זרוע במערך האסטרטגי הבינלאומי של החזית, ומהווה חלק בלתי נפרד ממנה.

כך למשל, חאלד ברקאת, מנהל "סמידון", הוא ראש הזרוע הבינלאומית של החזית העממית. פעילים נוספים בארגון חברים גם כן בחזית העממית. בשלל אירועים והפגנות שמקיים "סמידון" מונפים דגלי החזית העממית. "סמידון" מסווה את הקשר לחזית העממית, הוא מסתיר מידע חשוב על זהות עובדיו ותפקידיהם, וכן מפרסם בשפה אנגלית מסרים שונים בתכלית מאלה הנכתבים בשפה הערבית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר