גרמניה: מנהיג מפלגת הימין הקיצוני ״אלטרנטיבה״ אושפז לאחר שהותקף בכנס בחירות

המפלגה מסרה שטינו כרופלה הותקף במהלך כנס בחירות בעיר אינגולשטאט במדינת המחוז בוואריה • בגרמניה עולים הדיווחים כי הוזרק לכרופאלה חומר שגרם לתגובה גופנית קשה ולהתמוטטות • המנהיגה השנייה של המפלגה, אליס ויידל, נאלצה לבטל את הופעתה בכנס בחירות אחר בשל איום על בטחונה וביטחון משפחתה

טינו כרופאלה. צילום: רויטרס

אחד משני ראשי מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" הותקף, ככל הנראה, במהלך עצרת בחירות של מפלגתו בדרום גרמניה ואושפז בבית החולים.

עדיין אין פרטים מלאים על האירוע, אך מפלגת "אלטרנטיבה" מסרה שטינו כרופלה - אחד משני מנהיגי המפלגה - הותקף במהלך כנס בחירות בעיר אינגולשטאט במדינת המחוז בוואריה, שם ייערכו ביום ראשון הקרוב בחירות מחוזיות. במקביל, עולים דיווחים שהתקיפה בוצעה במזרק וכי הוזרק לכרופאלה חומר שגרם לתגובה גופנית קשה ולהתמוטטות. בזירת האירוע אותרה מחט של מזרק ושני עצורים הועברו לחקירה. 

סערה בגרמניה: סגן ראש ממשלת בוואריה הפיץ תעמולה אנטישמית בצעירותו || רויטרס

כרופאלה נראה מועבר למכונית משטרה שפינתה אותו לבית חולים. המשטרה המקומית אמנם לא מסרה פרטים נוספים, אך ברשתות החברתיות מופצת תמונתם של שני התוקפים לכאורה. 


אתמול (שלישי) נמסר, כי המנהיגה השנייה של המפלגה, אליס ויידל, נאלצה לבטל את הופעתה בכנס בחירות אחר בשל איום על בטחונה וביטחון משפחתה. ויידל, לסבית שמגדלת עם בת זוגתה שני ילדים, נאלצה לפנות עם משפחתה את ביתה לאחר שכוחות הביטחון עדכנו אותה כי קיימת סכנה מיידית לביטחונן וכי הגיע מידע על כוונה לבצע פיגוע נגדה ונגד משפחתה.

אליס ויידל, צילום: רויטרס

השב״כ הגרמני מכחיש בתוך כך שמידע על איומים על ויידל הועבר מצדו, מידע שלכאורה הוביל להעברת ויידל ומשפחתה למקלט בטוח. בתחילת השבוע פורסמו ידיעות על איומים על בכיר נוסף ממפלגת ״אלטרנטיבה״.

תומכי "אלטרנטיבה לגרמניה" מפגינים במדינה // צילום: איי.פי,

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה, המוחרמת על ידי שאר המפלגות במדינה בשל הטענה כי היא מפלגת ימין קיצוני, זוכה בסקרים בחודשים האחרונים בתמיכת שיא של בין חמישית לרבע מכלל האוכלוסייה בגרמניה והפכה למפלגה השנייה בגודלה במדינה מבחינת כוונות ההצבעה של הגרמנים לו היו נערכות בחירות כלליות כעת. בעבר כבר הופעלה אלימות מצד גורמי שמאל קיצוני נגד נבחרי ה"אלטרנטיבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר