ישראלי נספה בהתהפכות סירה באיטליה, שלושה בני אדם נוספים נהרגו

כלי שיט ועליו 25 בני אדם התהפך וטבע ברוחות עזות באגם מג'ורה בצפון המדינה • מהקונסוליה ברומא נמסר כי אזרח ישראלי כבן 50 נמצא בין הנספים

זירת טביעת הספינה באגם מג'ורה באיטליה. צילום: רשויות ההצלה האיטלקיות

ארבעה בני אדם, בהם אזרח ישראלי כבן 50, טבעו למוות בהתהפכות סירת תיירים באגם מג'ורה בצפון איטליה, לאחר סופה חריגה שגרמה להתהפכות וטביעת הסירה. 

הסירה הפליגה באגם בתנאי מזג אוויר קשים עם רוחות עזות וראות מוגבלת כשעל סיפונה 25 בני אדם. לאחר התהפכותה 21 מהנוסעים חולצו או שחו לחוף מבטחים. העיתון האיטלקי ,לה סטמפה, פרסם כי אחד הנספים הוא גבר זר בן 53, אך לא נקב בשמו. על פי העיתון, קבוצה של תיירי םזרים ואזרחי איטליה קיימו מסיבת יום הולדת על הסירה כשסופה פתאומית הפתיעה אותם בלב האגם. 

חילוץ הניצולים באסון הסירה באגם מג'ורה, צילום: אי.פי.איי

כוח של צוללנים וכמה מסוקים של יחידות חילוץ הגיעו לזירת האירוע על מנת לחפש אחר ניצולים והצליחו למשות כמה בני אדם מהמים הקפואים. לפחות שישה בני אדם הובהלו לקבלת טיפול רפואי כתוצאה מהיפותרמיה חמורה. 

 

בעלי הסירה, שלא זוהה בשמו, אמר ל"לה סטמפה": "השמים הפכו לשחורים באופן פתאומי וגשם כבד מאוד החל לרדת. אי אפשר היה לראות שום דבר מהחוף, גם לא מהמפרץ הקטן ממנו הסירה הפליגה". 

חילוץ הניצולים באסון הסירה באגם מג'ורה, צילום: אי.פי.איי

אגם מג'ורה הוא יעד נופש פופולרי באלפים הדרומיים. האגם מחולק בין שטחן של איטליה ושווייץ והוא ידוע במזג אוויר הפכפך בחודשי האביב. 

השתתפה בהכנת הידיעה: שירית אביטן כהן ושמעון יעיש

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר