מהומות בשוודיה בעקבות שריפת הקוראן: "מיידים אבנים וצועקים אללה אכבר"

שלושה שוטרים נפצעו במהומות ענק בערים מאלמו ולינקופינג לאחר שפעיל ימין קיצוני הצית את הספר הקדוש למוסלמים • באיראן איימו על שוודיה: "רואים בממשלה שלכם אחראית למעשים"

אוטובוס בוער בעקבות מהומות המהגרים בשוודיה, צילום: אי.פי.איי

שלושה שוטרים נפצעו במהומות ענק שפרצו בכמה ערים בשוודיה לאחר שפעיל מפלגת ימין קיצוני קיים טקס במהלכו שרף ספר קוראן, הספר הקדוש בדת האסלאם והצית גלים של זעם ברחבי העולם המוסלמי כולו.

במהלך הלילה תקפו מתפרעים שוטרים בערים מאלמו ולינקופינג, הציתו מכוניות ואוטובוסים ורגמו עוברים ושבים באבנים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת מדינה המתפרעים תקפו עוברי אורח וקרא קריאות "אללה אכבר". המשטרה עצרה כמה עשרות מתפרעים.

שוודיה: פעיל ימין קיצוני שרף ספר קוראן - מהומות ברחבי המדינה

"האווירה הייתה תוקפנית מאוד והיו כמה מתקפות נגד שוטרים שהגיעו לזירת האירוע", אמרה דוברת המשטרה אסה וילסונג לטלווזיה הלאומית במדינה והוסיפה כי במהלך שעות הבוקר המהומות נרגעו. במשטרת דרום שוודיה הודיעו כי יאפשרו למפלגת "דראם קורס" (הקו התקיף) לקיים את הפגנתם למרות כוונתם לשרוף את ספר הקוראן.

"הזכות למחות ולהפגין היא חשובה וכבדה וצריך הרבה בשביל לקחת אותה מאנשים", הסירה קים הילד, דוברת משטרת דרום שוודיה בעקבות המהומות. מנהיג מפלגת הימין הקיצוני, ראסמוס פלאד הגיע למקום ההפגנה, שכונה שרוב תושביה מהגרים, מלווה בכמה עשרות מתומכיו, אך הם נאלצו לעזוב את המקום לאחר שנרגמו באבנים. פלאדה עצמו נפצע באורח קל מאבן שפגעה ברגלו.

ניידות משטרה שהותקפו בוערות בעיר מאלמו, צילום: ללא

ברחבי העולם המוסלמי הגיבו בזעם על ההפגנה של הימין הקיצוני השוודי ועל התגייסותה של המשטרה המקומית להגן על המפגן. דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, שיגר איום לעבר ממשלת שוודיה ואמר: " אנו רואים בכם אחראים לפעולת חילול הקודש הקשה ואנו מצפים כי תנקטו צעדי ענישה נגד המבצעים וכן צעדים שימנעו מהמקרה להישנות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר