אוסטרליה: מיליון דולר על מידע שיוביל למציאתה של ילדה בת 4

קליאו סמית' נעלמה מאוהל משפחתה באתר קמפינג בפרבר מקלאוד שבמדינת ויקטוריה • במשטרה סבורים כעת שהיא נחטפה • שר המשטרה, פול פאפאליה: "אם הפרס הזה יניע מישהו לסייע להחזיר את קליאו הביתה, אז הממשלה שמחה להציע אותו"

קליאו סמית' בת ה-4, צילום: אי.פי.איי

תעלומה במדינת ויקטוריה וחשש כבד לחייה של ילדה קטנה: ממשלת מערב אוסטרליה הציעה פרס של מיליון דולר אוסטרלי (750 אלף דולר) על מידע שיוביל למקום הימצאותה של קליאו סמית', ילדה בת 4 שנעדרת נכון לעכשיו כבר שישה ימים.

סמית' נעלמה מאוהל משפחתה באתר הקמפינג Blowholes שבמקלאוד, כ-50 קילומטרים מצפון לעיר קרנרבון, בשעות הבוקר המוקדמות ביום שבת האחרון, כך על פי המשטרה. מאז היעלמותה, צוותי חיפוש סרקו את השטח ואת חוף הים הסמוך, אך עד כה לא מצאו שום סימן לילדה או לשק השינה השחור-אדום שלה. כעת סבורים במשטרה שהיא נחטפה.

"בהתחשב במידע שנלקח מהמקום, העובדה שהחיפוש נמשך פרק זמן יחסית ארוך ועדיין לא הצלחנו לאתר אותה, גורם לנו להאמין שהיא נלקחה מהאוהל" אמר מפקד אגף הפשיעה הראשי במשטרת מערב אוסטרליה, רוד ווילד, במסיבת עיתונאים שקיים היום (חמישי). "תיארנו לעצמנו שנוכל לאתר אותה, בהתחשב בכמות המשאבים ובחיפוש היסודי שמתבצע", הוא הוסיף.

הבלשים מסרו כי קיים חשש כבד לגבי גורלה של הילדה. עקב כמות מועטה של רמזים להמשך החקירה והחיפושים, ראש ממשלת מערב אוסטרליה, מארק מק'גואן ושר המשטרה, פול פאפאליה, הכריזו על פרס כספי על כל מידע שיוביל מקום הימצאותה של קליאו, או למעצר והרשעה של האדם או האנשים המעורבים בהיעלמותה. הם מסרו כי הם "מתפללים לתוצאה חיובית".

חיפושים אחרי קליאו סמית' בת ה-4 // צילום: רויטרס

"אני רוצה להאמין שרוב האנשים היו מדווחים ברצון אם היה להם מידע שיכול לסייע למשטרה, אבל אם הפרס הזה יניע מישהו לסייע להחזיר את קליאו הביתה, אז הממשלה שמחה להציע אותו", אמר פפאליה.

ביום שלישי האחרון פנו אמה המבוהלת של קליאו, אלי סמית' ובן זוגה, ג'ייק גלידון, פנייה פומבית לעזרה במציאת הילדה. "כל כך הרבה עזרו לנו, תמכו בנו. כולם שואלים אותנו במה אפשר לסייע ומה אנחנו צריכים. כל מה שאנחנו באמת צריכים זה את הילדה הקטנה שלנו בבית", מסרה סמית' ל-CNN. היא תיארה את בתה כיפה, עדינה ועם "הלב הגדול ביותר".

נעלמה בלילה

סמית' ראתה לאחרונה את קליאו, בתה הבכורה, בתוך אוהל המשפחה בשעה 01:30 בלילה, כשהילדה ביקשה לשתות מים. לאחר מכן שתיהן חזרו לישון. כאשר האימא התעוררה בשעה 6:00 בבוקר כדי להאכיל את אחותה הצעירה של קליאו, הילדה בת ה-4 הייתה חסרה. כשהתברר שהיא נעלמה, הם התקשרו למשטרה.

צוותי החיפוש התרכזו תחילה במים ולאחר מכן עברו ליבשה. הם חיפשו במספר צריפים הממוקמים לאורך קו החוף שבאתר, אך ללא הצלחה.

החיפוש

מזג אוויר גרוע הקשה על החיפוש במשך מספר שעות ביום שלישי בו החל החיפוש אחר הילדה הנעדרת. יום למחרת סרקו צוותי החילוץ שטח של ארבעה קילומטרים רבועים סביב המקום בו נראתה קליאו לאחרונה. מל"טים נשלחו מעל ים סוער ומצוקים סמוכים וצוותים סרקו את השטח ברגל, ברכבים ובאופניים.

במסיבת עיתונאים ביום רביעי האחרון, מסר מפקח המשטרה, ג'ון מונדאי, לעיתונאים שהמשטרה לא תפסיק את החיפושים עד שתשתכנע שקליאו כבר לא נמצאת באזור החיפושים. "זה מתסכל וזה מייאש", לדברי מונדאי. הוא אמר כי המשטרה לא שוללת שום תרחיש אך כרגע מתמקדת רק במציאת קליאו: "אנחנו לא מורידים שום אופציה מהשולחן. אנחנו פשוט ממצים את כל ההזדמנויות ואת כל האפשרויות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר