נשים מוסלמיות בהולנד | צילום: אי.פי

"המוסלמים יהפכו בעשורים הקרובים לרוב בהולנד ובשבדיה"

ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש במאמר לעיתון המקומי "פראבו": "המוסלמים יהפכו לרוב באוכלוסיית הולנד עד 2044 ובאוכלוסיית שבדיה עד 2065" • סוציולוג צ'כי: "הוא מנסה להסיט את תשומת הלב מבעיות הפנים במדינה"

סערה באיחוד האירופי: ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש העריך במאמר דעה לעיתון המקומי "פראבו" כי המוסלמים יהפכו לרוב באוכלוסיית הולנד עד 2044 ובאוכלוסיית שבדיה עד 2065. כיום, המוסלמים מהווים חמישה ושמונה אחוזים בהתאמה מאוכלוסיות המדינות הללו.

התגובות במדינות הללו, שבהן מדיניות ההגירה פתוחה למדי, מיהרו להגיע. "מה שבאביש טען שגוי לחלוטין", טען הסוציולוג דניאל פרוקופ מאוניברסיטת צ'ארלס בפראג בפני העיתון השבדי "סוונסקה דגבלאדט". לדבריו, "לפני שנה הוא אמר שהמוסלמים יהפכו לרוב בבלגיה עד 2040". הוא הוסיף כי "מטרתו של באביש היא להסיט את תשומת הלב מהבעיות בתוך צ'כיה".

אנדריי באביש בביקורו בישראל, מארק ישראל סלם

באביש אינו הבכיר היחיד מהאיחוד האירופי שמבקר את שבדיה על רקע מדיניות ההגירה שלה. מפלגת השלטון הימנית-שמרנית של הונגריה "פידס" הציגה לא מכבר את המדינה הסקנדינבית בתור דוגמא למדיניות הגירה שגויה. בשנת 2017, מכון המחקר פיו פרסמו מחקר דמוגרפי על מדינות אירופה, שבו העריכו כי שיעור המוסלמים באוכלוסיית שבדיה ב-2050 יהיה הגבוה ביותר מבין מדינות אירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...