מחשש לטרור: דנמרק אסרה על שריפת הקוראן

ברוב של 94 תומכים מתוך 179 מחוקקים, אישר הפרלמנט בקופנהאגן את החוק • מי שישרוף "כתבי קודש של קהילה דתית מוכרת", יהיה צפוי לעד שנתיים מאסר • ברקע: מחאות אלימות של מוסלמים בעקבות מקרים של חילול הקוראן בקיץ האחרון

"זכותו של העם היהודי על הארץ", הקוראן. צילום: אי.אף.פי

הפרלמנט הדני אישר היום (שלישי) חוק, שיאסור את שריפת הקוראן במדינה וישלח את העבריינים לשנה או שנתיים של מאסר. ברקע: אירועים של העלאת הקוראן באש שהביאו לפרצי זעם בעולם המוסלמי ואף איימו על נכסים דניים.

דנמרק: הפרלמנט בקופנהאגן אסר על שריפת הקוראן | רויטרס

לפי החוק, שאושר ברוב של 94 מתוך 179 מחוקקים, "יחס בלתי-הולם לכתבים בעלי משמעות לקהילה דתית מוכרת" ייחשב עבירה פלילית. לצד שריפה או קריעה של כתבי קודש, גם תיעוד של המעשה והפצתו ייחשבו לעבירה.

הדיון המכריע בפרלמנט הדני, היום (שלישי), צילום: אי.פי

משרד המשפטים בקופנהאגן הסביר כי החקיקה נדרשה לנוכח "ביזוי שיטתי" של הכתבים, שמאיים על ביטחון המדינה. "עלינו להגן על ביטחון דנמרק והדנים", אמר שר המשפטים פיטר הומלגור. "לכן חשוב שתהיה לנו הגנה נגד החילול השיטתי שראינו זה זמן רב". בקיץ האחרון שריפת הקוראן גררה הפגנה אלימה של תושבי בגדד, שניסו לתקוף את שגרירות דנמרק בעיר.

המהלך גרר ביקורת הן מימין והן מהשמאל בדנמרק. "ההיסטוריה תשפוט אותנו לחומרה ומסיבות טובות", אמר אינגר סטויברג מ"הדמוקרטים של דנמרק", מפלגת ימין המתנגדת להגירה. "הסיפור הוא אם הגבלה של חופש הביטוי מוגדרת על ידינו או מוכתבת מבחוץ".

משמאל, תקפה את החוק קרינה לונצן מהמפלגה הסוציאליסטית העממית. "האם איראן משנה את חוקיה בגלל שדנמרק מרגישה פגיעה לנוכח מעשים של איראנים? האם פקיסטן? או אולי ערב הסעודית? התשובה היא לא".

החוק, שהוצג בפולקטינג עוד באפריל, עבר תיקונים כדי לשמור ככל האפשר על חופש הביטוי. כעת הוא רק צריך חתימה של המלכה מרגרטה השנייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר