הספר החדש של הארי "חליפי" | צילום: Ida Marie Odgaard / Ritzau Scanpix / AFP

גנב את הכתר: ספרו של הנסיך הארי שבר שיא של כל הזמנים

הדוכס הסורר, שמקדם באגרסיביות את הספר החדש שלו בשלל פלטפורמות, מתקוטט בימים האחרונים עם כולם בארמון, כולל המלך צ'ארלס השלישי • אך נראה כי השערורייה דווקא עזרה: הספר השיג ביומו הראשון את קצב המכירה המהיר ביותר אי פעם עבור ספר לא עלילתי

ספרו החדש של הנסיך הארי "Spare" (חליפי), שבו הוא שוטח את טענותיו על התנכלות ואפליה מצד בית המלוכה והתקשורת בבריטניה, החל להימכר באופן רשמי היום (ג'), וכבר רשם שיא של כל הזמנים. 

כזכור, הקידום של הספר בימים האחרונים לווה בשורה של ראיונות של הנסיך שבו התבטא נגד אחיו וויליאם וטען שהכה אותו לצד האשמות אחרות נגד המלך העתידי וטענות שמשפחת המלוכה היא "כת". ועתה נראה כי לפחות מבחינת הבאז, המהלך השיווקי השתלם וזיכה אותו בתואר הספר הלא-עלילתי שנמכר בקצב המהיר ביותר אי פעם. 

ספרו של הנסיך הארי מוצג למכירה, ינואר 2023, צילום: Reuters/Peter Nicholls

הארי, שחושף בספר גם פרטים אינטימיים על שירותו הצבאי וחייו הפרטיים - כולל את העובדה שהרג 25 לוחמי טליבאן - הצליח לפלג את בריטניה ואת העולם בכך שהפר את הקוד המוסכם של בית המלוכה שבמסגרתו לא מוציאים את הכביסה המלוכלכת. בין היתר התבטא קשות נגד המלך צ'ארלס ואשתו קמילה, אף שהוא בעצמו נמצא בסדר ירושת הכתר (אך בלי סיכוי ריאלי לקבל אותו, ומכאן שם הספר). 

"תמיד ידענו שהספר הזה יצליח אך הוא הכה אפילו את התחזיות הוורודות ביותר שלנו", כך אמרו בהוצאה לאור, Penguin Random House. הם אמרו כי ככל הידוע להם, רק ספרי הסדרה הבדיונית הארי פוטר השיגו קצב מהיר יותר (אך כאמור, הספר הנוכחי הוא לא בז'אנר הסיפורת ולכן השיג שיא בפני עצמו).

לפי האומדן הרשמי שפרסמו בהוצאה, לפחות 400 אלף עותקים נמכרו עד כה במגוון פלטפורמות: ספרים מודפסים, ספרים לקורא אלקטרוני כמו קינדל, וספרי השמעה. 

כזכור, הקרע הגדול בין הצדדים החל לפני כשלוש שנים כאשר הדוכסים הודיעו על "יציאה לדרך חדשה" בצפון אמריקה ולמעשה חדלו להיות בני מלוכה פעילים (אך שמרו על התארים). בשנים האחרונות התראיינו והאשימו את בית המלוכה בהאשמות קשות, כולל גזענות, ובעיקר הפנו את יהבם אל התקשורת הבריטית שלטענתם לא קיבלה את הדוכסית בגלל גזעה. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...