איש טליבאן חמוש בבירה קאבול | צילום: איי.אף.פי

"פצצה בתוך רגל תותבת": מכה לטליבאן בעקבות פיגוע התאבדות נגד איש דת חשוב

דאעש נטל אחריות לפיגוע קשה שבמסגרתו חוסל איש הדת הבכיר רחמואללה חקאני, שיצא פעמים רבות נגד שלוחת הארגון הג'יהאדיסטי במדינה, דאעש-חורסאן • חקאני נחשב מתון מדי עבור דאעש בשל קריאתו לשלב נשים במערכת החינוך

שייח' רחימואללה חקאני, איש דת בכיר במשטר הטליבאן באפגניסטן, הארגון שהשתלט על המדינה לפני כשנה, נרצח ביום חמישי בפיגוע שככל הנראה היה מכוון נגדו.

הפיגוע התרחש בתוך מוסד להשכלה כאשר מחבל מתאבד פוצץ מטען שהוטמן בתוך רגל תותבת שהרכיב. חקאני נחשב למתנגד קשה של דאעש והיה יעד לחיסול  מצדו כמה פעמים, האחרונה שבהן בשנת 2020, בין היתר משום שהוא בעד חוקים פחות נוקשים כלפי נשים, כולל הכנסתם למערכת החינוך באופן גורף. 

למרות שדאעש והטליבאן נחשבים לארגונים סונים אסלאמיים קיצוניים, דאעש רואה בטליבאן יריב אידיאולוגי וגם טריטוריאלי על "הח'אליפות" באזור ששניהם הקימו.

כבר כמה פעמים בשנה האחרונה ביצע דאעד פיגועים קשים, עם עשרות הרוגים, במטרה לערער את השלטון במדינה בשנה האחרונה ולמנוע מהטליבאן ניסה לבסס את מעמדו אחרי 20 שנה של נוכחות אמריקנית.

בנוסף הוא מרבה לתקוף שיעים ופלגים אחרים באסלאם שאינם נחשבים מספיק טהורים מבחינתו. החיסול של חקאני הוא אחד החיסולים הכי "מוצלחים" של דאעש במדינה נגד הטליבאן." בראיון ל-BBC אמר חקאני לפני מותו שאין "כל הצדקה תחת השריעה למנוע מנשים חינוך. אין כל הצדקה לכך." 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו