לראשונה: אוטובוס דו-קומתי נגיש יחל לפעול בין ראשון לציון לתל אביב

מדובר באוטובוס הבינעירוני הראשון בישראל המותאם לאנשים עם מוגבלות • בקומה הראשונה של האוטובוס הותקנה עמדה מיוחדת לעגלת נכים ורמפה המאפשרת עליה קלה ונוחה

האוטובוס הנגיש לבעלי מוגבלויות , צילום: משרד התחבורה

חברת אגד תפעיל ממחר (חמישי) אוטובוס דו-קומתי ראשון מסוגו בין ראשון לציון לתל אביב בקו 190, זאת במסגרת פיילוט שמשרד התחבורה עורך במטרה לשפר את השירות לנוסעות ולנוסעים בתחבורה הציבורית ולהגביר את הנגישות. 

במהלך השבועיים הקרובים ישולבו בקו שלושה אוטובוסים דו-קומתיים נוספים שיפעלו לאחר מכן גם בקווים אחרים.

האוטובוס הדו-קומתי שיפעל ממחר יהיה האוטובוס הבינעירוני הראשון בישראל המונגש לאנשים עם מוגבלות. בקומה הראשונה של האוטובוס הותקנה עמדה מיוחדת לעגלת נכים ורמפה המאפשרת עליה קלה ונוחה לאנשים עם מוגבלות.

כיסא גלגלים בתוך האוטובוס הנגיש,

במסגרת הפיילוט המשותף למשרד התחבורה ולחברת אגד, תיבחן מידת ההתאמה של דגם האוטובוס לתנאי האקלים הישראליים ולתוואי השטח המקומיים. כמו כן, תבחן מהירות נסיעת האוטובוס, זמני העלייה והירידה ממנו, וכן שימוש בקומה העליונה.

"ההתעקשות שלנו על תקציב לשיפור הנגישות בתחבורה הציבורית הובילה להישג מדהים – 96 מיליון ש"ח שיושקעו בציבור שצריך לקבל את מיטב המשאבים על מנת להתנייד בצורה טובה ונוחה, בכל מצב תפקודי שהוא", אמרה שרת התחבורה מרב מיכאלי. "הפיילוט המשותף הזה הוא עוד תחנה בדרך להפיכת התחבורה הציבורית לשוויונית יותר, תחבורה לכולם ולכולן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר