שיפוץ רחוב דיזינגוף משאיר מאחוריו מפגע תחבורתי: עבודות שנעשו ברחוב המרכזי בתל אביב, גרמו לצמצום נתיב הנסיעה, דבר שמאפשר מעבר של תחבורה ציבורית רק לכיוון אחד, ולא בנסיעה בנתיבים דו-סטריים כפי שהיה עד היום.
תושבים במרכז תל אביב סבורים כי על רקע השיפוץ המסיבי ברחוב, ועם הרחבת שביל האופניים בו כך שהוא יישאר חד-סטרי - התחבורה הציבורית תישאר חד-סטרית בלבד. "המצב הנוכחי הוא בניגוד לתוכניות שהכרנו מראש, השאלה אם זו טעות או נעשה בכוונת מכוון בלי ששיתפו אותנו בזה" מתלוננים בעלי חנויות ברחוב שאינם מעוניינים להזדהות.
בין היתר, נוצר מצב שכל התנועה צפונה הוסבה לרחוב ריינס הסמוך ותנועת האוטובוסים בו גדלה משמעותית. על פי דיירי הרחוב, בארבעת החודשים האחרונים גדלה באופן דרמטי תנועת האוטובוסים העוברים ברחוב, שהפך לעורק תחבורה ראשי - ולהבנתם מצב זה אינו צפוי להשתנות. לדבריהם, מרחוב שבו נסעו שני קווי אוטובוסים בלבד, הפך ריינס לרחוב בו עוברים מדי יום לא פחות מ-13 קווים.
"הפתרון הזמני הופך לפתרון של קבע וזה כבר בלתי הגיוני לחלוטין", אומר ל"ישראל היום" אורי שלום, תושב רחוב ריינס. לדבריו, "הרחוב אינו בנוי לקבל כמות כזו של תנועה - בפרט משום שמדובר ברחוב שיש בו מגורים בקומת הקרקע, וזאת בניגוד לדיזנגוף שהוא רחוב מסחרי". בנוסף, ברחוב אדם הכהן הסמוך ישנו בית ספר יסודי (גרץ) "כך שהתנועה מסכנת את בטיחות הילדים משום שחזית בית הספר הינה על הרחוב".
בקבוצות השכונתיות תושבי הרחוב ברשת מביעים ספקותיהם "אם נעשתה טעות בתכנון העירייה בעת השיפוצים בדיזנגוף כך שהרחוב צר מדי ולא יוכל להכיל, פיסית, תנועת אוטובוסים לשני הכיוונים, בניגוד לתוכנית המקורית, או בכוונת מכוון במטרה כדי להסיט את התנועה לרחוב ריינס".
במחאה על מצבם, הפגינו דיירי רחוב ריינס אמש כשעברו במעבר החצייה הלוך ושוב משך שעה שלמה תוך האטת התנועה, והסבירו לעוברים ושבים באזור את הסיבה למחאתם.
מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "אנו מבינים היטב את תחושתם של תושבי רחוב ריינס. ואולם חובתנו כעירייה לשקלל את היתרונות והחסרונות בחלופות האפשריות, ולאמץ את הפתרון הטוב ביותר לכלל הציבור. חשוב לזכור כי רחוב ריינס תפקד מאז ומעולם כציר מרכזי של מכוניות, משאיות ואוטובוסים, והשינוי המוצע ישמור על זרימה מיטבית של תנועה ברחוב ריינס בצד שיפור ניכר בתנועה ברחוב דיזנגוף".
עוד הודגש, "לא נפלה טעות בתכנון התנועה. התברר כי התכנון הזמני מייצר מציאות תנועתית טובה יותר ממה שצפו המודלים המוקדמים, ולכן הוחלט להשאיר מציאות זו על כנה. עם ריבוי העבודות על הרכבת הקלה בעיר, חשוב שבעתיים להקל ככל האפשר על זרימת התנועה בעיר. התושבים צודקים כי מצב זה הוצג להם בתחילה כפתרון זמני - ואולם משהתברר כי טובת כלל התושבים והמבקרים באזור היא לאמץ פתרון זה באופן קבוע, החלטנו לעשות זאת, אף שאנו מבינים את תסכול התושבים".
בעירייה מוסיפים: "חשוב לזכור - מטרת העירייה בתחום התחבורה היא אחת: לייצר כמה שיותר אלטרנטיבות לרכב הפרטי תוך הבטחת זרימה מיטבית ומהירה. לשם כך שוקדת העירייה על סלילת שבילי אופניים, סימון נתיבי תחבורה ציבורי, שיפור ההליכתיות ואימוץ פתרונות תחבורה ירוקים ויעילים זאת, כדי שכולנו נוכל להתנייד תוך כמה שנים בעיר ובמטרופולין במהירות, ביעילות, ובנוחות כמו בערים המובילות בעולם".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו