אחרי שנים של עיכובים, עומסים כבדים ופקקים בלתי נגמרים בצירי הכניסה מצפון לבירה בסוף זה קורה: העבודות בכביש 437 נכנסות לקצב מואץ, וכביש 45 יספק לתושבי ירושלים ובנימין את מהפכת התחבורה שהבטיחו להם במשך שנים - יוצא גם הוא לדרך.
בשלב הראשון בשדרוג כביש 437, נפתחו נתיבים חדשים בין הכניסה הצפונית לחיזמה לבין מחסום חיזמה והכיכר המובילה לירושלים. לאורך התוואי פועלים כלים הנדסיים להרחבת הכביש לשני נתיבים בכל כיוון ולהקמת נתיב תחבורה ציבורית ייעודי, שנועד ליצור ציר רציף ומהיר.
במקביל להתקדמות בכביש 437, יוצא לדרך כביש 45, אחד ממיזמי התשתית המרכזיים באזור בעשורים האחרונים. הכביש שאורכו כ־5.5 קילומטרים יחבר בין צומת שער בנימין לשיקוע קלנדיה. בשלב הבא ישודרג נת״צ עטרות עד לכביש בגין ולכביש 443, ויאפשר לתושבי מזרח ומרכז בנימין להגיע למרכז הארץ ללא כניסה לירושלים.
פתיחת כביש 45 צפויה להפחית עומסים משמעותיים בכביש 437, במחסום חיזמה, בשועפט ובמחלף בן ציון. תושבי פסגת זאב וירושלים ייהנו גם הם מזרימת תנועה משופרת.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אחרי שנים של עיכובים, אנחנו מביאים פתרונות אמיתיים שיקצרו זמני נסיעה, יפחיתו פקקים וישפרו את איכות החיים של מאות אלפי תושבים".
מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן הוסיף: ״נתיבים חדשים שנפתחו כבר מקלים על העומסים. כביש 437 וכביש 45 ישנו את פני התחבורה בצפון ירושלים ובבנימין".
העבודות המבוצעות על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים. המנכ"ל גלעד בר אדון, אמר: "חברת מוריה מקדמת פרוייקטי תחבורה מחוללי שינוי המחברים את בנימין לירושלים. העבודות בכביש 437 מתקדמות במלוא העוצמה, תוך הפעלת היקף משמעותי של כלי צמ״ה לאורך התוואי. בסיום העבודות ייהנו הנוסעים מצירי תחבורה מהירים ובטוחים יותר לעיר הבירה וממנה. אנו ממשיכים להוביל במקביל מספר רב של פרוייקטי פיתוח ותשתיות עבור ירושלים וסביבתה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
