במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים לשנת 2025 שנפתח הבוקר (ראשון), משרד התחבורה ערך כנס חירום לאומי, בו דנו בתכנית החדשה שנועדה "לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל". ראש אגף התנועה במשטרה אמר במהלך הכנס כי: "קרוב ל-50% מההרוגים בכבישים נפגעו מעברייני תנועה מוכרים".
ההישג הנדרש בתכנית, עליו הכריז משרד התחבורה, הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור, וב-25% כבר בתוך 5 שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי.
15 פונו לבתי החולים בעקבות תאונת דרכים בין אוטובוס למשאית בכביש 90, סמוך לצומת המצודות (ארכיון) // דוברות מד"א
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, ואותה יש למנוע - בהנחת תשתיות מתאימות, בחינוך ובאכיפה, ובעוד שלל דרכים - הכל בשילוב הטכנולוגיות המתקדמות ביותר.
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים. לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
"מהירות ונהיגה בפסילה"
ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב חיים שמואלי, חשף כי כמחצית מההרוגים בכבישי ישראל בשנה האחרונה נפגעו על ידי נהגים שמוכרים למשטרת ישראל כעברייני תנועה. "אנשים שנתפסו על מהירויות או נהגו בפסילה". לדבריו, הדבר מחייב את רשויות החוק שהאכיפה לא תסתכם במתן דו"ח אלא בענישה מחמירה.
"היום כבר ברור שהגורם האנושי הוא האחראי המרכזי לתאונות הדרכים", הוסיף ראש אגף התנועה. "מדינת ישראל התקדמה משמעותית בתחום התשתיות, כעת עלינו למקד את המאמצים בשינוי תרבות הנהיגה, בחינוך, באכיפה נחושה ובהרתעה אפקטיבית. רק שילוב של כל אלה יוכל להביא לירידה אמיתית בקטל בכבישים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו