המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום (שלישי) את השינוי בתוכנית המתאר הארצית לתחנות תדלוק, שמקדמים משרד האנרגיה והתשתיות ומינהל התכנון.
המהלך הנוכחי צפוי לאפשר זכויות בנייה חדשות לטובת הקמת חדרי חשמל וטרנספורמציה בהיקף של עד 100 מ"ר, הנדרשים לתמיכה בטעינה מהירה של יותר מ-5 עמדות בו-זמנית. בנוסף, ההוראות כוללות זכויות נוספות של עד 20 מ"ר לצורך יצירת אזורי שהייה והמתנה נוחים למשתמשים בזמן ההטענה.
170 אלף כלי רכב חשמליים
מנתוני משרד האנרגיה והתשתיות, עולה כי כיום נעים בכבישי ישראל כ-170,000 כלי רכב חשמליים מלאים, מתוך כ-3.7 מיליון כלי רכב פרטיים. כדי לממש את היעד של מעבר מלא לתחבורה חשמלית תוך 25 שנה (או לכל הפחות, להאיץ את המעבר המלא לתחבורה חשמלית עד שנת 2050) - נדרשות תשתיות טעינה פרוסות, חכמות וזמינות בערים והיישובים השונים.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית, הרב נתן אלנתן: ״החלטת המועצה מבטאת את המחויבות שלנו לקדם תשתיות תחבורה חדשניות שישרתו את הציבור לאורך שנים. הרחבת פריסת עמדות ההטענה תאפשר לישראל להתקדם צעד נוסף אל עבר עתיד נקי, בריא ומודרני, ותבטיח שנעמוד באתגרים הסביבתיים והחברתיים של הדורות הבאים".
לדברי, מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, יוסי דיין, "השינוי שאושר מבטיח כי תוך שנים ספורות כל נהג ונהגת בישראל יוכלו להטעין את רכבם בקלות ובזמינות".
במקביל, בחודש מרץ האחרון הודיעו חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה על מכרז שנפתח לטובת הקמת תחנות טעינה מהירות לרכבים חשמליים. במסגרתו, עתידות לקום 19 תחנות טעינה בכבישים ובמחלפים מרכזיים בארץ (לטרון, כביש 90 באזור הערבה וכביש 35), ובכל אחת מהן יפעלו בין 3-2 עמדות טעינה להטענת שני רכבים במקביל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו