כשבועיים לאחר החזרה לפעילות מלאה - האם רכבת ישראל הצליחה להתאושש?

מספר הנוסעים היומי לא גדל ברכבת • נוסעים רבים עדיין מתלוננים על לא מעט עצירות בלתי מתוכננות ועיכובים ברכבת, לצד עמדות תיקוף כרטיסים שעודן מושבתות

עומס רב בתחנת הרכבת. צילום: יהושע יוסף

כשבועיים לאחר שחזרה לפעילות מלאה, בחלוף הכאוס התחבורתי שנרשם ברכבת, בשל פגיעה בתשתית החשמול - נראה כי הנוסעים חזרו למלא את הקרונות, ועימם גם הצפיפות. רכבת ישראל מדווחת כי ביום שני ושלישי בשבוע שעבר היו כ-265 אלף נוסעים ביום סך הכל.

בראשון שעבר, יום שידוע כעמוס במיוחד, היו כ-281 אלף נוסעים ברכבת - נתונים הדומים לאלה שדווחו בדוח הכספי האחרון של החציון הראשון ברכבת.

עומס בתחנת הרכבת, צילום: יהושע יוסף

למעשה, ממוצע הנסיעות היומי הכללי ברבעון השלישי של 2024, עמד על כ-265 אלף נסיעות ביממה - ביחס ל-285 אלף נסיעות ברבעון המקביל בשנה שקדמה לה. במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2024, עמד מספר הנסיעות על 49.4 מיליון, בהשוואה ל- 52.6 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה בשנה שלפני כן.

לעומת זאת, בשבוע שבו נרשם הכאוס התחבורתי לקראת סוף חודש אוגוסט - כמות הנוסעים ירדה משמעותית, ונעה בין 250 אלף ל-165 אלף איש ביום.

רכבת ישראל, צילום: יהושע יוסף

מה בכל זאת השתנה?

חשוב לציין כי בשבועיים האחרונים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, מספר הנוסעים היומי לא גדל ברכבת - ולכן הכנסות הרכבת בהקשר זה בהכרח נפגעו ברבעון השלישי, בשל צמצום בכמות הנוסעים - לצד הנזק ועלות התיקונים הצפויה.

במקביל, נוסעים רבים עדיין מתלוננים על לא מעט עצירות בלתי מתוכננות ועיכובים ברכבת, לצד עמדות תיקוף כרטיסים שעודן מושבתות - או פועלות בצורה חלקית בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר