חדר תצוגה של רכבי טסלה, בשנה שעברה. צילום: רויטרס

מחירי הרכב ירדו? הרפורמה שתנסה לקדם את המהלך

הכנסת אישרה היום רפורמה שנועדה לאפשר כניסת שחקנים חדשים לענף הרכב, תוך הרחבת היצע הדגמים והוזלה משמעותית של עלות רכישת הרכב • לפי שרת התחבורה, מדובר בבשורה של ממש לכל אזרחי ישראל

הכנסת אישרה היום (רביעי) את הרפורמה ביבוא הרכב, מהלך שעל פי התכנון יאפשר כניסת שחקנים חדשים לענף, הרחבת היצע הדגמים והוזלה משמעותית של עלות רכישת הרכב.

הרפורמה עברה היום בקריאה שנייה ושלישית דרך תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב. החוק יאפשר ליבואני הרכב הזעירים לייבא עד 60 כלי רכב בשנה - פי שלושה מהכמות שהותרה עד כה. ההסדר נקבע כהוראת שעה לתקופה של ארבע שנים החל מ-19 באוגוסט, וצפוי לעודד יבוא כלי רכב במחיר נגיש לציבור. לפי משרד התחבורה, הדבר יביא לחיסכון של אלפי שקלים בשנה למשפחה הישראלית ולשיפור בשירות והגברת השקיפות בענף הרכב.

רכבים חדשים בנמל אילת, צילום: בן אבו בן

בנוסף, התיקון מוסיף מעתה אופנועים וטרקטורונים לרשימת כלי הרכב שיכולים להיכנס לארץ ביבוא זעיר או עקיף, כך שחובת היבואן הישיר לספק שירות, טיפולים ומימוש אחריות תכלול מעתה גם אותם, ולא רק רכב נוסעים ומסחרי כפי שהיה עד כה.

בעל רכב, גם אם לא רכש אותו מהיבואן הישיר, יוכל לקבל את כל שירותי התחזוקה, התיקונים והטיפול בתקלות בטיחות סדרתיות ("ריקול"), בהתאם לקבוע בחוק.

התיקון לחוק נועד להרחיב את ההיצע והמגוון בשוק, להבטיח שירות ושקיפות, ולעודד תחרות הן במחירי הרכב והן ברמת השירות לצרכן. שרת התחבורה תוכל, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, להאריך את תוקף ההוראות עד לארבע שנים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מסרה: "זוהי בשורה של ממש לכל אזרחי ישראל, אשר הוצאות הרכב הן מרכיב משמעותי בסל ההוצאות שלהם. זהו צעד נוסף בשורה של צעדים שנועדו לחסוך לציבור אלפי שקלים בשנה".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן מסר בנוגע לתיקון: "עידוד יבואני רכב זעירים והרחבת השירות לכלל כלי הרכב, גם אלו שיובאו בערוצים אחרים, יגדילו את ההיצע ויעודדו תחרות אמיתית בשוק הנשלט כיום בידי מספר מצומצם של גורמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...