שיטת הפיקוח החדשה שתעזור לכם לשפר את הקליטה בכביש

משרד התקשורת משיק מתודולוגית פיקוח על כיסוי סלולרי בכבישי ישראל • הדיווח של הנהגים מהשטח ישפיע ישירות על אזורי האכיפה וישפר את השירות

אין קליטה בכביש? כך תוכלו לשפר אותה (אילוסטרציה). צילום: אי.אף.פי

כחלק ממהלך להרחבת הפריסה של תשתיות תקשורת סלולרית מתקדמות בכל רחבי הארץ, משרד התקשורת מודיע היום (חמישי) על אימוץ מתודולוגיה חדשה ומשופרת לפיקוח על עמידתן של חברות הסלולר בחובות הכיסוי המוטלות עליהן. המתודולוגיה מפרטת את אופן ביצוע הבדיקות באמצעות "נסיעות מבחן" (Drive Tests) בכבישים, ונועדה להבטיח כיסוי סלולרי איכותי בכבישי הארץ, לטובת הציבור.

המתודולוגיה משותפת לסמנכ"לית פיקוח אכיפה במשרד התקשורת ולקמ"ט תקשורת ודואר באיו"ש ותופעל בכבישים בכל רחבי המדינה. ההחלטה הסופית מבטיחה מתן מענה לתלונות הציבור על קליטה ירודה, לצד שמירה על תהליך הוגן ומקצועי. 

תחת המתודולוגיה, עומדים מספר צעדים עיקריים למימושה ויישומה בפועל. בראשם, בדיקות מקיפות. דהיינו, נסיעות המבחן יאפשרו לבחון באופן אובייקטיבי את רמת הקליטה הסלולרית בכל תוואי נסיעה, באזורים שונים ברחבי הארץ.

כמו כן, לפני פתיחת הליך אכיפה רשמי, יינתן לחברות פרק זמן של 4 חודשים לתקן ליקויים שיימצאו בכיסוי. לכך מתווסף הליך בדיקה כפול; בכל מקרה של חשד להפרה, יבוצעו לפחות שתי נסיעות מבחן באותו תוואי, בהפרש של שבוע ימים לפחות, כדי לאשש את הממצאים. ככל שתתוקן ההפרה, המשרד יבצע בדיקה נוספת לאחר התיקון ויבצע מעקב שוטף על רמת הכיסוי והשירות באותם כבישים. בנוסף, כל נסיעת מבחן תתועד באופן מלא ונתוניה יימסרו לחברות, ובהמשך נתוני חוויית המשתמש ישוקפו לציבור.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, מסר לאור המהלך: "שיפור התקשורת הסלולרית בישראל הוא יעד אסטרטגי לאומי – בשנתיים האחרונות התקדמנו משמעותית בשטח עם מאות אתרי סלולר חדשים, ובמקביל הובלנו עבודה יסודית ומקיפה לפיקוח קפדני בשטח - הכל כדי לשדרג את התשתיות ולהבטיח קליטה רציפה, איכותית ונגישה לכל אזרח. הפיקוח יתחיל בפניות הציבור שלכם - המשיכו לעדכן אותנו והיו שותפים למהפכה: בנגב, בגליל, ביו״ש ובכל אתר ואתר. נמשיך לקדם את איכות החיים והביטחון של אזרחי ישראל בכל דרך - תרתי משמע".

מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, הוסיף: "האחריות שלנו היא לוודא שהתחייבויות חברות הסלולר לכיסוי אינן נשארות על הנייר. באמצעות נסיעות המבחן, נפעיל לראשונה כלי פיקוח אובייקטיבי ומדויק, שהופך את רמת הכיסוי האמיתית בשטח למדד המרכזי לאכיפה. כל חריגה מהרף הנדרש ברישיון תטופל בשקיפות ובנחישות עד לתיקונה המלא. בכוונתנו לפעול בכל מקום שבו נגלה פער בין ההתחייבות של החברות למציאות בשטח, במטרה להבטיח רציפות כיסוי בכל הארץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר