רכבת ישראל. צילום: רכבת ישראל

מתל אביב לחיפה ב-30 דקות: "מהפכה בהרגלי הנסיעה של הישראלים"

משרד האוצר העביר 300 מיליון שקלים למשרד התחבורה לקידום הנחת מסילות כפולות חשמליות לרכבות מהירות במהירות 250 קמ"ש לאורך 70 קילומטרים מחוף הכרמל בחיפה עד שפיים • המטרה להגיע ל-300 מיליון נסיעות שנתיות ברכבת עד 2040, פי חמישה מהיום

משרד האוצר העביר היום למשרד התחבורה (חמישי) תקציב של 300 מיליון שקלים לקידום זמינות של פרויקט מסילות החוף הצפוי לקצר את זמן הנסיעה בין תל אביב לחיפה ובין תל אביב לבאר שבע ל-30 דקות בלבד.

במסגרת הפרויקט הצפוי לשנות את מפת התחבורה בישראל ינועו בין חיפה לתל אביב רכבות מתקדמות במהירות של 250 קילומטר שיסללו את הדרך לעתיד תחבורתי חדש ומתקדם. זאת, במסגרת חזון השרה רגב לחיבור ישראל ברשת מסילות ארצית, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

רכבת ישראל. התקציב הגדול בהיסטוריה, צילום: עמי שומן

מימוש התכנית לתשתית לאומית תת"ל 65 א' להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף מתחילה היום, לאחר שבשלב המקדים בוצעו הפקעות לאורך התוואי, יוצאת רכבת ישראל לעבודות קידום זמינות מתחנת חוף הכרמל בחיפה ועד לשפיים, לאורך כ-70 קילומטרים. הקו יהיה כולו חשמלי ויבטיח נסיעה מהירה, נקייה ושקטה.

מסילות החוף המהירות הן חלק מרכזי בחזון השרה רגב לחיבור כל חלקי הארץ ברשת רכבות מתקדמת, מקריית שמונה ועד אילת. במסגרת הפרויקט יוכפלו המסילות בין חיפה, תל אביב ובאר שבע, ויאפשרו הפעלת רכבות מהירות שיגיעו מחיפה ובאר שבע לתל אביב בתוך 30 דקות בלבד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים קידמה את הפרויקט הענק ואישרה עבורו תקציב חסר תקדים של 15.5 מיליארד שקלים. זהו פרויקט התשתית בהיקף הכספי הגדול ביותר שביצעה רכבת ישראל עד היום, עם מורכבות הנדסית יוצאת דופן.

הנחת מסילות מהירות, צילום: דודי גרינשפן

הנחת מסילות מהירות כפולות בין שלושת המטרופולינים של חיפה, תל אביב ובאר שבע תקצר את זמני הנסיעה ביניהם ל-30 דקות בלבד, ותחזק את החיבור בין יישובי הפריפריה למרכז. למסילות המהירות תפקיד חשוב בחיזוק המשק והחברה הישראלית, באמצעות חיבור הפריפריה למרכז, צמצום פערים חברתיים ותחבורתיים, הרחבת מגוון האפשרויות לתעסוקה, השכלה ומגורים, ותרומה לביזור האוכלוסיה

בנוסף, יתרום הפרויקט להורדת יוקר המחייה ולשיפור הבטיחות ואיכות הסביבה, דרך הגדלת היקף שינוע הסחורות ברכבת במקום במשאיות, דרך חסכונית, בטוחה וידידותית יותר לסביבה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: " קידום פרויקט מסילות החוף הינו צעד נוסף במהפכה התחבורתית שאנו מקדמים בחיבור בין המטרופולינים הגדולים בישראל לפריפריה. הגעה תוך חצי שעה מחיפה לתל אביב זה לא חלום, אלא יעד קרוב. עם רכבות מתקדמות שייצאו בתדירות גבוהה ויספקו חווית נסיעה מהנה, נוכל לספק חלופה מועדפת לרכב הפרטי ולהפחית את הפקקים, שגורמים לנזק של מיליארדי שקלים למשק. המטרה שלנו היא שרכבת ישראל תהיה מוכנה לעתיד הקרוב של שנת 2040, שבו יבוצעו ברכבת 300 מיליון נסיעות בשנה, פי חמישה יותר מאשר היום".

השרה מירי רגב. לחבר בין המרכז לפריפריה, צילום: אורן בן חקון

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה ורכבת ישראל עושים צעד נוסף לקידום מיזם מסילות החוף שנועד לייצר מהפכה במפת התחבורה ובהרגלי הנסיעה של הישראלים. לפנינו דרך ארוכה שתדרוש שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים לאורך התוואי. משרד התחבורה מחויב לפעול בכל הדרכים לקידום המגה-פרויקט ולהשלמתו בזמן, להסיר חסמים ולמנוע עיכובים. אנחנו עושים היום צעד חשוב לקידום המשימה הלאומית של שחרור העומסים בכבישים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...