מה הסיבה האמיתית להתפטרות מנכ"ל הרכבת?. צילום: רכבת ישראל

אחרי המחלוקת עם האוצר: מנכ"ל הרכבת מתפטר - "יוצא לאתגרים חדשים"

מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה הודיע הבוקר על התפטרותו בשל רצונו "לפנות לאתגרים חדשים" • ההתפטרות באה אחרי מחלוקת עזה בין הרכבת למשרד האוצר על התקדמות פרוייקט חישמול הרכבות

מנכ"ל רכבת ישראל, משה (שיקו) זנה הודיע הבוקר (רביעי) על התפטרותו מהרכבת. זנה כתב במכתב ההתפטרות כי הוא מעוניין לצאת לאתגרים חדשים לאחר שמילא את חובתו לרכבת ולציבור הישראלי. 

לאחרונה התגלעה מחלוקת עזה בין משרד האוצר, החשב הכללי והרכבת סביב נושא חישמול הרכבת. זנה, יצוין בשולי הדברים, מכהן בתפקיד שנתיים ולאחרונה נכתב דוח ביקורת חמור על קצב ההתקדמות של פרויקט החישמול של הרכבת שהחל בשנת 2015 ועדיין מתנהל בקצב איטי ללא לוחות זמנים קשיחים.

דוח ביקורת חמור על קצב ההתקדמות של פרויקט החישמול. עבודות חישמול במסילת רכבת ישראל, צילום: אורן בן חקון

דוח הביקורת גרר ביקורת חריפה של האוצר על הרכבת ועל העומד בראשה עד כדי שהחשב הכללי ביקש לקיים פגישות עבודה באופן תדיר כדי ללוות את התקדמות הפרויקט.

המחלוקת הזו גרמה להתערערות מערכת היחסים בין האוצר, לזנה. האחרון ביקש טען כי הפרויקט מתקדם כדבעי והעיכובים נובעים בעיקר בשל נושאים בירוקרטים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב אמרה: "הצטערתי לשמוע על סיום תפקידו של מנכ"ל הרכבת משה שיקו זאנה, שיקו תרם רבות לקידום הרכבת מקרית משונה ועד אילת לפרויקט חשמול הרכבת ולפרויקטים נוספים.
 
"הרכבת היא אחת מחברות העוגן של מדינת ישראל שיש לה משימות גדולות במטרה להעביר את הציבור מהרכב הפרטי לאמצעי תחבורה המונית.
 
"אין לי ספק שיעד זה יקודם בשיתוף של יו"ר דירקטוריון הרכבת עו"ד משה שמעוני, וועד עובדי הרכבת והעובדים הנפלאים ברכבת. אני מאחלת לשיקו הצלחה בהמשך דרכו".
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...