סופו של חודש יולי כבר באופק ואיתו חודש נוסף של החופש הגדול שבו כבר כמעט ואין קייטנות.
המציאות הזו מביאה רבים לנצל את ימי החופשה שלהם דווקא באוגוסט, מה שגורם לעומסי תנועה גדולים באזורי בילוי וטיולים בישראל.
כך קורה שדווקא בשיאו של הקיץ, כשהטמפרטורות בחוץ מזנקות, הישראלים גודשים בהמוניהם את הדרכים בארץ.
מצב זה מעלה לשיא את סכנת תאונות הדרכים, תקיעת נתיבים עקב רכבים עם תקלות, התפרצות שריפות קוצים לצד הכבישים וגם תופעות של התייבשויות ומכות חום.
לאור זאת נערכים כעת חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, להתמודדות עם העומסים החריגים תוך הענקת סיוע חירום, ניטור תנועה ותחזוקה מונעת - למען בטיחות משתמשי הדרך וזרימת התנועה.
את ההיערכות הכוללת הזו, מנהל המרכז הלאומי לניהול התנועה (מלנ”ת) של נתיבי ישראל הפועל 24/7. המרכז מהווה את מוקד השליטה המרכזי של המדינה בכל הנוגע לתנועת כלי רכב בכבישים הבינעירוניים שבאחריות נתיבי ישראל.
המידע מהשטח זורם אל המרכז באמצעות מאות מצלמות תנועה, חיישנים חכמים וטכנולוגיות מתקדמות. כך מתבצע ניטור שוטף בזמן אמת של עומסים, תקלות ומפגעים. המידע הזה מאפשר הפעלה מיידית של צוותים בשטח לצורך טיפול מהיר ומניעת סיכון חיי אדם.
האפשרות להעניק עזרה מלאה נובעת מכך שהחברה פרסה בכל רחבי הארץ את ניידות השירות שלה. מערך זה מעניק סיוע חירום ללא עלות לנהגים שנתקעו עקב תקר, תקלה מכנית או מחסור בדלק. צוותי הניידות מפנים את הרכבים למיקום בטוח בשוליים, מסייעים בהמתנה לגרר, ובכך מפחיתים את הסיכון לתאונות שרשרת ולחסימות תנועה. השירות ניתן על פי קריאות המלנ”ת או איתור יזום של רכבים תקועים במהלך הסיורים.
בנוסף לסיוע לנהגים חטיבת התפעול והאחזקה של החברה השלימה עבודות תחזוקה מונעת הכוללות ניקוי תעלות ניקוז, גיזום צמחייה, וסילוק מפגעים ממוקדים המועדים לשריפות, הכל במטרה לצמצם סיכונים מראש ולאפשר רציפות תנועתית.
לדברי רז הררי ביטון, מנהלת מחלקת ניהול התנועה, חטיבת תפעול ואחזקה בנתיבי ישראל: “הקיץ הישראלי מזמן אתגרי בטיחות משמעותיים, מתקלות פתאומיות ועד סכנות אש בשוליים. בעזרת שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, תגובה מהירה ונוכחות בשטח, אנחנו פועלים יום ולילה כדי לאפשר למשתמשי הדרך להגיע ליעדם בשלום".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
