זהירות! פניה חדה לפניך: שבעה מהנדסים הושעו בגלל עיצוב פגום

גשר רכבת באורך 648 מטר שנבנה בבופאל במשך עשור נחשף כפרויקט כושל בגלל פנייה חדה ומסוכנת • ראש הממשלה פתח בחקירה והשעה את המהנדסים האחראים

הודו: 7 מהנדסים הושעו בגלל גשר עם פנייה של 90 מעלות. צילום: רשתות חברתיות

ממשלת מדיה פרדש במרכז הודו השעתה השבוע שבעה מהנדסים בגלל עיצוב פגום של גשר רכבת שעלה 200 מיליון רופי (8.6 מיליון שקלים) ונבנה עם פנייה של כמעט 90 מעלות. הגשר בבופאל, שהוכרז לראשונה לפני עשור והיה אמור לשפר את הדרכים עבור כ-300 אלף תושבים, הפך לשערורייה בתקשורת המקומית בגלל התכנון המסוכן שעורר סערה ברשתות החברתיות.

הגשר החדש, באורך 648 מטרים, היה אמור לחבר בין שני אזורים עם בופאל החדשה, ולחסוך את העיכובים הארוכים במעברי הרכבת. אולם במקום לפתור בעיות תנועה, הגשר הפך לסמל של תכנון כושל וביזבוז כספי ציבור.

בזבוז של מיליונים בהודו: גשר חדש נבנה עם פנייה מסוכנת - 7 מהנדסים הושעו, צילום: רשתות חברתיות

תמונות של הפנייה החדה התפשטו בחודש האחרון ברשתות החברתיות ההודיות, מה שהביא להטלת ספק בבבטיחות הגשר ובאופן שבו המהנדסים יכלו להתעלם משגיאה כה קריטית. הסערה הציבורית הביאה את ראש הממשלה מוהאן יאדב לפתוח בחקירה מיידית.

"שבעה מהנדסים, כולל שני מהנדסים ראשיים, הושעו באופן מיידי. תיערך חקירה מחלקתית נגד מהנדס המשנה. גם סוכנות הבנייה וגם יועץ העיצוב הוכנסו לרשימה השחורה בגלל הגשת עיצוב פגום של גשר הרכבת", הודיע יאדב.

הממשלה המקומית הכניסה לרשימה השחורה גם את יועץ העיצוב וגם את משרד האדריכלים שהיו מעורבים בבנייה. אולם וי.די ורמה, המהנדס הראשי של הפרויקט, טען בעבר שלצוותו "לא הייתה ברירה" אלא לבנות את הפנייה של 90 מעלות בגלל מגבלות שטח ונוכחות תחנת הרכבת התחתית הסמוכה.

הפרויקט, שהוכרז לראשונה לפני עשור, היה אמור לקצר משמעותיות את זמני הנסיעה עבור כמעט 300 אלף תושבים שמשתמשים בנתיב זה מדי יום. במקום זאת, הגשר הפך לדוגמה לכשלי תכנון ופיקוח ברכש הציבורי ההודי.

עד כה, הגשר לא נפתח לתנועה הציבורית, והשאלה שעומדת כעת היא איך לתקן את הטעות היקרה הזו מבלי להטיל עלות נוספת על הציבור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר