תחבורה ציבורית (ארכיון). צילום: מאיר פרטוש

התגעגענו: אחרי הפסקת האש מול איראן - התאוששות בתחבורה הציבורית

התחבורה הציבורית הושבתה כמעט כליל במהלך המלחמה מול איראן • מנתוני Moovit-Pango עולה ירידה דרמטית בהיקף הנסיעות (95%) • כעת, חלה התאוששות מהירה לכ-80% מהנסיעות יום לאחר הפסקת האש • מנהל הפעילות באפליקציה, אייל זיו: "הציבור מצביע ברגליים ובייחוד בטלפון"

התחבורה הציבורית בישראל כמעט והושבתה לחלוטין מאז פרוץ מלחמת ישראל-איראן. מנתוני
Moovit-Pango עולה כי חלה ירידה דרמטית בהיקף הנסיעות, שהגיעה לשפל ב-15 ביוני, עם פחות מחמישה אחוזים מהיקף הנסיעות טרום המלחמה.

תחבורה הציבורית (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף

עם חזרת המשק לפעולה הדרגתית והכרזת הפסקת האש, נרשמה התאוששות מרשימה: כבר ב- 25 ביוני (רביעי), יום הפסקת האש, בוצעו כ-62 אחוזים יותר תיקופים ביחס לתקופה שקדמה למלחמה, וב-26 ביוני כבר נרשמה התאוששות לכ-80 אחוזים מהיקפי התיקוף. מדובר בנתונים הקרובים לרמות טרום המלחמה, תוך התחשבות בירידה העונתית הטבעית של 10-15 אחוזים בנסיעות בתקופת הקיץ והחופש הגדול.

במהלך ימי הלחימה והפסקת האש, בלט במיוחד השימוש הגובר באפליקציות תיקוף. בעוד שמנויים מסוג "חופשי-חודשי" הפכו במקרים רבים ללא משתלמים בשל מיעוט נסיעות, אפליקציות התשלום לפי שימוש הציעו חלופה גמישה, ללא צורך התחייבות לתשלום מראש או התעסקות בזיכויים בגין נסיעות שלא מומשו.

כך למשל, נוסעים שביצעו פחות משלוש נסיעות במהלך תקופת הלחימה זכאים לזיכוי על מנוי "חופשי-חודשי". לעומתם, נוסעים שהשתמשו במנוי מעל שלוש פעמים, גם אם לא ניצלו את יתרת החודש בשל המצב הביטחוני, אינם זכאים להחזר, ובפועל נגרם להם הפסד כספי.

התחבורה הציבורית בישראל (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: יהושע יוסף

פער זה ממחיש את יתרונותיה של שיטת התשלום לפי שימוש, במיוחד בתקופות של אי-ודאות ותנודתיות.

מנהל פעילות Moovit-Pango, אייל זיו: "הציבור הוכיח התאוששות מהירה, דבר שבא לידי ביטוי בהיקף השימוש בתחבורה הציבורית, שחזר לרמות הצפויות טרום המלחמה. ניתן גם לראות שבזמני חוסר ודאות, הציבור מעדיף פתרונות תשלום חכמים ומבוססי טכנולוגיה, כשהבחירה באפליקציות התיקוף מוכיחה את עצמה, גם בשגרה ובעיקר בחירום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...