פגיעה בנהגי המוניות: בעקבות שיגור הטיל מתימן הבוקר (ראשון), בעקבותיו זוהתה נפילה בשטח פתוח ליד נתב"ג, חברות תעופה רבות חוששות לטוס לישראל ונתב"ג הושבת. (אלו חברות התעופה שביטלו את טיסתן לישראל).
על רקע ההשבתה, יהודה בר אור, יו״ר איגוד נהגי המוניות הארצי אמר ל"ישראל היום": "ענף המוניות נפגע באופן משמעותי כתוצאה מסגירת נתב״ג, היות והוא מושתת ברובו על העבודה בשדה התעופה".
עד ראייה סמוך למקום הנפילה בנתב"ג//שמואל בוכריס
"באופן רוחבי מדובר בפגיעה של 10 אחוזים מהפדיון היומי. יש נהגים שעובדים בעיקר עם שדה התעופה, כמו גט ונהגי מוניות פרטיים - והפגיעה שם עומדת על 80 אחוזים מההכנסות", המשיך בר־אור. "ברגע שאתה סוגר את הנתיב הכי חשוב במדינה, נוצרת פגיעה משמעותית, היות ונתב״ג מהווה חלק משמעותי של הפרנסה של נהגי המוניות והעבודה מחוץ לעיר נפגעת.
"כאמור, יש נהגי מוניות שרוב העבודה שלהם היא מנתב״ג. אלה מהווים כ־2000 מוניות מתוך כ־22,000 מוניות. שאר נהגי המוניות , אשר לא עובדים רק עם נתב״ג נפגעים בממוצע ב־10 אחוזים כאמור".
"אנחנו מאד מקווים שיפתחו בקרוב את נתב״ג, אחרת זה יהיה אוי ואבוי עבור אלה אשר רגילים לעבוד בעיקר משם וגם ישפיע על ההכנסה של כל נהגי המוניות היות ונתב״ג מהווה חלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית של כולם".
"נתב"ג מקום אסטרטגי"
לגבי תגובות הנהגים אמר בר אור: ״הנהגים שעובדים משם מדווחים בעיקר שאין להם פרנסה ומקווים שזה לא יקח הרבה זמן. כולם דואגים לפרנסה נתב״ג הוא מקום אסטרטגי לצאת לכל מקום בעולם״.
