החל מהשבוע - כרטיסי רב קו בטעינה מינימלית של 10 שקלים בלבד

באוגוסט שעבר בוטל התשלום במזומן והאוכלוסיות המוחלשות היו אלה שנפגעו יותר מכולם • עמותת 121 יחד עם עובדים סוציאלים, ח"כים ושרת התחבורה מירי רגב קידמו את נושא התשלום הנמוך • "ההחלטה תסייע במיוחד לדרי רחוב וחסרי אמצעים שלא יכלו לאפשר לעצמם את הנסיעות"

החל מהשבוע, כרטיסי רב קו ניתנים לטעינה מינימלית של 10 שקלים בלבד (אילוסטרציה). צילום: אורן בן חקון

מאז שבוטל התשלום במזומן בתחבורה ציבורית באוגוסט שעבר, נפגעו מאד מי שמתקשים לממן הטענה מינימלית של 30 שקל. כבר השבוע, כרטיסי רב קו יאפשרו טעינה מינימלית של 10 שקלים בלבד.

משה בן שמחון

עמותת 121, מנוע לשינוי חברתי, שפנתה לממשלה בנושא, בירכה היום (חמישי) על ההחלטה. העמותה הציפה את הנושא ביחד עם עובדים סוציאלים, אשר התריעו כי מאז שבוטל התשלום במזומן בתחבורה ציבורית באוגוסט שעבר, נפגעו מאד מי שמתקשים לממן הטענה מינימלית שהתאפשרה עד היום.

"יעזור למיעוטי יכולת"

מקדם המדיניות של עמותת 121, יקותיאל משי, אמר: ״ההחלטה תסייע במיוחד לדרי רחוב, שיוכלו כעת לשוב ולקבל כמו פעם רב קו בערך צבור לנסיעה הלוך ושוב לצורך פגישות שיקום וטיפול, דבר שנמנע מהם בשנה האחרונה בגלל החלטה טכנית לכאורה. כמוהם יש כמובן חסרי אמצעים רבים נוספים שהתיקון יאפשר להם נסיעות שלא התאפשרו עד היום״.

החל מהשבוע, כרטיסי רב קו ניתנים לטעינה מינימלית של 10 שקלים בלבד! (אילוסטרציה), צילום: עמי שומן

בעמותה הוסיפו כי ההצעה קודמה יחד עם סגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב, ויו"ר הוועדה המיוחדת לצמצום פערים חברתיים בפריפריה, ח"כ אברהם בצלאל.

"כל הנוסעים יוכלו לבצע נסיעה חד פעמית בדומה לנסיעה שהתאפשרה להם כאשר ניתן היה לשלם במזומן," אמרו בעמותה. "תודה לעו"ס אביה ולדמן ולשותפים שסייעו לנו, וכמובן - לח"כים ולשרת התחבורה, מירי רגב על המענה המהיר והיישום שלו בשטח. ביחד שוב הוכחנו - לציבור יש כוח לשנות!"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר