אחרי עשרות שנים של הבטחות והמתנה: תושבי גוש דן יכולים לחוש הבוקר (רביעי) את תחילתה של תקופה חדשה. נסיעת המבחן יצאה לדרך מיפו, לעתיד שעשוי להביא פתרון לבעיות הפקקים והחניה.
לרגל הפתיחה, טקסים רשמיים נערכו הבוקר בנוכחות שרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל נת"ע חיים גליק.
במקביל לטקס, רגב התייחסה לשאלת ״ישראל היום״ בנוגע למחאות נגד הסגירה של הרכבת בשבת: ״יש סטטוס קוו. זו מדינה דמוקרטית. במהלך השבוע העומס יותר גדול. אנחנו מדינה יהודית וככה נשמור על זה ברכבת הקלה".
אבל לא הכל עבר "חלק". לקול קריאות ״בושה״, עשרות מפגינים הגיעו למחות בטקס הפתיחה של הרכבת הקלה. מטה המאבק ״חי-חילונים ירוקים" הודיע על כוונתם למחות נגד השקת הרכבת הקלה מאחר והיא לא תפעל בשבתות ובחגים.
אחד המפגינים ל״ישראל היום״: ״מלבד החקיקה המשפטית, באנו למחות כי אנחנו לא יכולים לקבל את העובדה שהרכבת תיסגר בשישי שבת. מה הטעם בכל זה?״.

הקו האדום מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. הוא עתיד לשרת 234,000 נוסעים מדי יום, ו-80 מיליון בשנה, בתדירות של רכבת בכל שש דקות.
לאורך תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה פועלים שלושה קווי שירות, כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט בדרום תל-אביב לבין תחנת אהרונוביץ' בבני ברק.
קו שירות 1R: מחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנה המרכזית בפתח תקווה.
קו שירות 2R: מופעל באופן חלקי, ומחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנת קריית אריה בפתח תקווה.
קו שירות 3R: מחבר בין תחנת אליפלט בתל-אביב-יפו לתחנת קריית אריה בפתח תקווה.
כמה זה יעלה לנו?
תעריפי הנסיעה בקו האדום ישתנו בהתאם לטווח, כשנסיעה למרחק של עד 15 ק"מ תעלה 5.5 שקלים, ונסיעה למרחק של יותר מ-15 ק"מ תעלה 12 שקלים. התשלום על הנסיעה יתבצע באמצעות אפליקציית רב-קו או אפליקציות תומכות אחרות בדומה לנסיעה בתחבורה הציבורית.
הרכבת הקלה תעבוד בימים ראשון עד חמישי מהשעה 5:00 בבוקר ועד 1:00 בלילה. בימי שישי, היא תפעל מהשעה 5:00 בבוקר ועד כחצי שעה לפני כניסת השבת. במוצאי שבת היא תחל לפעול כחצי שעה לאחר צאת השבת ועד השעה 1:00 בלילה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו