הרכבת הקלה בגוש דן בנסיעות מבחן (להמחשה). צילום: גדעון מרקוביץ'

עכשיו זה רשמי: הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יחל לפעול ב-18 באוגוסט

האישור הרשמי לבטיחות הכרבת ניתן על ידי חברות גרמניות • בסוף הדו"ח המסכם שהתקבל נכתב: הקו האדום מוכן להפעלה • בקו האדום יהיו 34 תחנות ו-10 מתוכן תת-קרקעיות • בקו ייסעו 45 רכבות, כאשר לכל רכבת שני קרונות באורך של 70 מטרים לקרון

מנכ"ל נתע עדכן היום (שישי) את שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן זקן ואליאס מטר מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה, כי במהלך הבוקר הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת הקלה. על קבלת האישורים הנדרשים ועל תאריך ההשקה פורסם לראשונה ב"ישראל היום".

מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת אשר נתנו ע"י חברות גרמניות עצמאיות. בסוף הדו"ח המסכם שהתקבל נכתב: הקו האדום מוכן להפעלה.

סיור במתחם הרכבת הקלה בתל אביב, כתבת: סוניה גורודיסקי // צילום: משה בן שמחון

בקו האדום יש 34 תחנות ו-10 מתוכן תת-קרקעיות: שמונה תחנות בפתח תקווה, שלוש בבני ברק, שתיים ברמת גן, 12 בתל אביב ותשע בבת ים. הרכבת תעבור בתדירות של 10 דקות בחלק העילי ו-6 דקות בחלק התחתי. בעתיד התדירות תשתפר ל-3.5 דקות בחלק התחתי.

מפת התחנות, צילום: מתוך אתר נת"ע

בקו ייסעו 45 רכבות, כאשר לכל רכבת שני קרונות באורך של 70 מטרים לקרון. הדבר יאפשר ל-450 נוסעים לעלות על כל רכבת, משמע: 234 אלף נוסעים ביממה. שעות הפעילות של הרכבת יהיו משש בבוקר ועד אחת בלילה. 120 נהגים צפויים לעבוד ברכבת הקלה וישלטו בקרונות בעזרת "סטיק" שליטה במהירות.

ומה לגבי כמה תשלמו? - הקליקו כאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו