מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה ירדו - על חשבון מחירי הנסיעה בתל אביב

מחירי התחבורה הציבורית היו אמורים לעלות ב-12 אחוזים ב-1 באוגוסט • עלייה זו נמנעה בעקבות גיבוש תוכנית כוללת בין משרד האוצר למשרד התחבורה • במסגרת אותה תוכנית הוחלט כי חיילים משוחררים יהיו זכאים לנסיעה חינם במשך שנה לאחר השחרור

אוטובוסים. צילום: אורן בן חקון

מחירי התחבורה הציבורית היו אמורים לעלות ב-12% ב-1 באוגוסט. אך עלייה זו נמנעה בעקבות גיבוש תוכנית כוללת בין משרד התחבורה ומשרד האוצר לביטול ההתייקרות באוטובוסים וברכבות ולעידוד המעבר לשימוש קבוע בתחבורה הציבורית.

הרפורמה כוללת: 50% הנחה לכל תושבי היישובים בפריפריה הגאוגרפית (1-5), 50% לזכאי ביטוח לאומי ו-50% לתושבי היישובים בדירוג סוציו אקונומי 1-5 וכן 33% הנחה לצעירים מגיל 18-26 על חוזים חודשיים (חופשי חודשי) באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות. בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, זאת על מנת לעודד חיילים להמשיך ולנסוע בתחבורה הציבורית כמה שיותר.

הדרך לעבודה: באוטובוס או ברכב, מה יותר מהר? // צילום: משה בן שמחון

התכנית הכוללת תמומן ממקורות משרד התחבורה, משרד האוצר, הרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית והתאמת תעריפי הרק"לים.

לפי מקורות באוצר, המימון למניעת ההתייקרות יגיע בחלקו מתקציב הרפורמה של שרת התחבורה, חלק ימומן מכספי האוצר, חלק מתקציב של הרשות לחרדים, וחלק ימומן על ידי "התאמת תעריפי הנסיעה ברכבת הקלה". כרטיס הנסיעה ברכבת הקלה של גוש דן יעלה ויעמוד על שמונה שקלים.

המחיר החדש של נסיעה ברכבות הקלות, 8 שקלים לנסיעה בודדת, צפוי להכנס לתוקף בשנה הבאה, והוא גבוה בכמעט 50% מהנסיעה באוטובוס. עד כה כרטיס הנסיעה ברכבת קלה ובאוטובוס היה זהה ועמד על 5.5 שקלים. כאשר תיכנס לתוקף "רפורמת הצדק התחבורתי" של רגב, תושבי ירושלים יקבלו הנחה של 50% על הנסיעה ברכבת קלה בשל הדירוג הסוציואקונומי הנמוך של העיר, ואילו תושבי גוש דן - לא.

במילים אחרות, חלק מהתקציב למניעת ההתייקרות של מחירי התחבורה הציבורית מגיע מההעלאה המתוכננת של תעריף נסיעה ברכבת הקלה של גוש דן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר