שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (שלישי) כי על פי סיכום תקציבי בין משרדי התחבורה והאוצר, יעמוד תקציב משרדה לשנתיים הקרובות על יותר מ-20 מיליארד שקלים. בנוסף יוקצו כ-30 מיליארד שקלים לתוכנית חומש לחמש השנים הקרובות.
התוכנית תחבר את המדינה מקריית שמונה עד אילת באמצעות פרויקט "המסילה המזרחית", ותקרב את הפריפריה למרכז. על המסילה החדישה ינועו רכבות מהירות במהירויות שטרם נראו בישראל, בדומה ל"רכבות קליע" הפועלות במדינות רבות בעולם, התוכנית מקודמת בשלבים, וחלקה הראשון של המסילה, מחדרה ועד לוד, ייפתח כבר בעוד כשנתיים.
כמו כן, כוללת התכנית השקעה בפריפריה וחיבורה למרכז הארץ, טיפול בכבישים אדומים ושיפור הבטיחות בדרכים, חילוץ ישראל מהפקקים, השקעה של מיליארדי שקלים בתשתיות הדרכים ביהודה ושומרון והפיכת הכבישים לבטוחים יותר. דגש מיוחד ניתן לקישוריות ולתכנון עתידי של הסעת המונים.
התקציב כולל גם השקעה נרחבת בטכנולוגיות לשיפור השירות ובחינה של טכנולוגיות תחבורה מתקדמות כמו השאטל הימי, שיספק חלופה תחבורתית בין ערים שלאורך החוף; "רכבת על גלגלים" (ART) מערכת הסעת המונים מתקדמת שאינה מצריכה הקמה ממושכת ויקרה של תשתיות; ופרויקט "נתיבים מתחלפים" להקצאת נתיבים בהתאם לעומסי התנועה המשתנים בשעות שונות של היום.
מטעם השרה נמסר כי על פי ההסכם התקציב יושקע בתחבורה ציבורית ומערכות להסעת ההמונים, שיפור תשתיות הכבישים והבטיחות והפחתת יוקר המחיה. "זהו התקציב הגדול ביותר שהושקע עד היום בתשתיות הדרכים ובתחבורה הציבורית בישראל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו