"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

ח"כ ביטון עצר דיון בוועדת הכלכלה: הציב אולטימטום לתיקון הרפורמה בתחבורה הציבורית

"במשמרת שלי לא יפגעו בעניים בישראל", אמר יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, והוסיף: "הרפורמה מייקרת תעריפים לפריפריה" • הוא הציב אולטימטום שאם לא יבוצעו התיקונים הוא ישקול את המשך צעדיו • האולטימטום יפקע בשני הבא בחצות

,עודכן
0השמעה
נוסעים עולים לאוטובוס, צילום: יהושע יוסף

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, הציב היום (שלישי) אולטימטום בדיון מעקב שיזם בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית. לדבריו, אם דרישות הוועדה לתיקון סעיפים ברפורמה לא יתבצעו עד יום שני הבא בחצות, הוא ישקול את צעדיו.

אז האם הרפורמה בתחבורה הציבורית עליה הכריזו שרת התחבורה ושר האוצר בתחילת אפריל כבר לא תכנס הקיץ לתוקף? נסביר כי הוועדה קיימה דיון לפני שבוע, בסופו נשלח מכתב לראש הממשלה, שרת התחבורה ושר האוצר, ובו תשע דרישות לתיקון הרפורמה בהן: הרחבת הנסיעה חינם בתחבורה ציבורית לבני 62-65, הידברות עם הסטודנטים, התייחסות להשלכות פער המחיר בין נסיעה באוטובוס לרכבת, לבחון אם ישנה פגיעה בביתר עילית ובמודיעין עילית, בחינת הפגיעה בנוסעים בערים חלשות ועוד.

לא מוכן לוותר. ח"כ מיכאל ביטון,צילום: אורן בן חקון

כעת התכנסה שוב הוועדה לקבל תשובות לאותן דרישות. לאחר שנציגת משרד התחבורה ביקשה להציג מצגת שנשלחה הבוקר ולא השיבה באופן ספציפי לשאלות, הודיע היו"ר ביטון כי הוא סוגר את הדיון ודורש ממשרד התחבורה תשובות עד יום שני הבא בחצות, והודיע: "אם ייתן תשובות טובות מצוין, אם לא ייתן - משלישי הבא אפעל במליאה ובוועדה, או לא אפעל. יש לכם שבוע לתקן".

גורמים בקרבתו מבהירים ל"ישראל היום" כי יו"ר הוועדה שמר על עמימות מכוונת כיוון שכל הדרכים פתוחות בפניו לטפל בבעיה.

על הרפורמה אמר ח"כ ביטון כי היא "מייצגת את כל מה שרע בכלכלה הישראלית", לדבריו. "היא מייקרת תעריפים לפריפריה ולחלשים בזמן שהאוצר נכנס לשנת שיא בהכנסות", הסביר, "פוגעים ביכולת של אדם להוזיל בערך צבור, עושים מפה מרחבית במרכז הארץ ומובלעות להדיר שתי ערים חרדיות. הסטודנטים לא מקבלים מענה, הקשישים זה בלוף, מחכים שמישהו יהיה בן 75 לתת לו אוטובוס. תנו לבני 62-65 שיוכלו לנסוע לסייע לנכדים ולילדים".

על התנהלות משרד התחבורה אמר ח"כ ביטון: "באופן כללי בשנה הזו משרד התחבורה לא ספר את ועדת הכלכלה. לא הייתה המלצה אחת או דרישה אחת של הוועדה שנענתה בחיוב. בדיון על 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' שנעלמו לה מאות מיליונים, ביקשנו 10-20 מיליון לרשויות למאבק בתאונות ולא נענינו. ביקשנו פיילוט של 5 מיליון שקל לערכות והדרכות למרכזי גיל הרך למנוע שכחת ילדים ברכב ולא נענינו בחיוב. במשמרת שלי לא יפגעו בעניים בישראל".

כפי שדיווחנו, הרפורמה עתידה להיכנס לתוקף בראשון באוגוסט הקרוב. על פיה יעודכנו מחירי הנסיעה, יישארו בה ארבעה תעריפים לאוטובוס ורכבת בכל הארץ. כמו כן יכנסו לתוקף כרטיסי חופשי חודשי אזוריים זולים יותר ויתנו הנחות לסוגי אוכלוסיות.

תגובת משרד התחבורה תפורסם לכשתתקבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר